پژوهش های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می شود

رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از عرضه پژوهش های قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، امروز(23تیر) در نشست خبری با رسانه های جمعی استان قم، با اشاره به برنامه های پژوهشی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از 26 شعبان آغاز می شود، تصریح کرد: پژوهش در حوزه معارف قرآن از مهم ترین موضوعات مورد نیاز در شرایط امروز ماست، قبل از تشکیل نظام جمهوری اسلامی نیازمندی هایی که به قرآن عرضه می شد با شرایط امروز متفاوت است.


وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند تولید معارف قرآن هستیم، آنچنان که باید تعمیق علمی صورت بگیرد در بخش تفسیر باید تفسیرهای روزآمدی داشته باشیم افزون بر آن تفسیرهای متناسب با نیازمندان نوجوانان، حوزویان و دانشگاهیان باید داشته باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، ضرورت استخراج نظام های معرفتی قرآن رامورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در داخل کشور به طور جدی به این نظام ها نیازمند هستیم و هم در خارج از جمهوری اسلامی به آن نیازمندهستند که البته ایران اسلامی که ام القرای جهان اسلام است باید به این مساله حساسیت نشان دهد.


رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه قم، تاکید کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بخش پژوهش باید دستاوردهای پژوهشی جهان اسلام در حوزه معارف قرآن به مخاطبان نشان داده شود تا مردم با آخرین خروجی های پژوهش قرآن آشنا شوند.


مدیر بخش پژوهش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: واحدی در بخش پژوهش به نام نمایش متون و آثار پژوهشی کل جهان اسلام تشکیل شده که سعی بر نمایش خروجی های پژوهش های قرآنی سال های اخیر است.


حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، از راه اندازی واحدهای علمی و تخصصی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: از جمله این واحدها واحد راهنمایی و قرآن پژوهشی است، واحد دیگر واحد چند رسانه ای است که آخرین دستاوردهای فضای سایبری از جمله نرم افزارها و سایت های مجازی به نمایش گذاشته می شود.


رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه قم، ادامه داد: در واحد پیشینه شناسی پژوهش قرآنی، پژوهش های قرآنی درباره هر موضوعی که یکی از مخاطبان قرآن پژوه پرسش کنند، در اختیار آنان قرار می گیرد.


وی واحد گفتگوها، نشست ها و نقد آثار قرآنی را از دیگر واحدهای نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دانست و گفت: نشست های علمی و نقد آثار قرآنی در بخش پژوهش نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.


حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، خاطرنشان کرد: در واحد کارگاه های قرآن پژوهشی، نحوه پژوهش های قرآنی به افراد علاقمند به پژوهش آموزش داده می شود.


رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان تشکیل واحد پاسخ به پرسش های قرآنی ابراز داشت: تعداد 12 گروه فعال قرآنی متشکل از 50 کارشناس در این واحد مستقر شده اند که به سوالات مردم درباره یهودیت و مسیحیت، قرآن و روانشناسی، قرآن وعرفان، قرآن و مذاهب و فرق پاسخ داده می دهند.


مدیر بخش پژوهش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: در این نمایشگاه، مشاوره به زبان های انگلیسی و عربی در حوزه های عمومی احکام و خانواده و کودک نیز ارائه می شود.


حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، تاکید کرد: پاسخ به سوالات علمی به صورت تخصصی و عمومی انجام می شود که نیازمندی های علمی و تخصصی و عمومی مراجعه کنندگان به نمایشگاه مرتفع شود.


وی خاطرنشان کرد: پژوهش های قرآنی باید به سوی توجه به نیازهای مخاطبان سوق داده شود، هدف برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز ساماندهی فعالیت های قرآنی به سمت تعمیق پژوهش های قرآنی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 52139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha