سه واحد صنعتی و تجاری در آذربایجان شرقی افتتاح شد

مجتمع کشت و صنعت آذربایجان خاوری در شبستر، طرح ذوب و ریخته‌گری فولاد سهند در عجب‌شیر و طرح نورد گرم مقاطع فولادی در بناب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، مجتمع کشت و صنعت آذربایجان خاوری در شهرستان شبستر،شامل گاوداری 15 هزار رأسی، واحد تولید پوره میوه و پروژه مرغ تخم‌گذار است و در فاز اول آن گاوداری 7500 رآسی و واحد تولید پوره انواع میوه امروز (23 تیر) به بهره‌برداری رسید.


در فاز اول گاوداری این مجتمع 7هزار و500 رأس گاو شیری منظور شده که در حال حاضر 2 هزار رأس گاو اصیل شیری در آن نگهداری می‌شود و 5 هزار و 500 رأس گاو نیز در دو ماه آینده از کشور آلمان وارد خواهد شد.


این گاوداری که 450 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در پی داشته، ظرفیت تولید سالانه 55 هزار تن شیر را دارد و با بهره‌برداری از آن برای 500 نفر شغل ایجاد می‌شود.


واحد تولید پوره انواع میوه نیز با سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال، توان تولید 25 تن در ساعت پوره میوه را دارد و افتتاح آن 160 نفر را صاحب شغل کرده و واحد بسته‌بندی و پوشش شیر و انواع آبمیوه نیز با ظرفیت روزانه 600 تن، برای تکمیل پروژه فوق تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.


گفتنی است، در فاز بعدی این مجموعه، پروژه مرغ تخم‌گذار با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 500 نفر منظور شده است که در آن دو میلیون و 600 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار برای تولید روزانه 140 تن تخم‌مرغ نگهداری خواهد شد.


همچنین طرح ذوب و ریخته‌گری فولاد سهند در شهرستان عجب‌شیر با نیز با حض.ر رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.


این طرح دربرگیرنده تمام مراحل تولید فولاد بوده و سهم استان را در تولید فولاد کشور تا 5 درصد افزایش می‌دهد.


واحد ذوب و ریخته‌گری فولاد سهند در عجب‌شیر ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن شمش فولادی از آهن قراضه را دارد و با افتتاح آن برای 800 نفر در سه شیفت کاری شغل ایجاد می‌شود.


برای بهره‌برداری از این طرح، 1600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.


طرح نورد گرم انواع مقاطع فولادی در مجتمع فولاد شاهین بناب با حضور دکتر احمدی نژا د در شهرستان بناب افتتاح شد که این طرح ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن میلگرد آجدار و انواع مقاطع فولادی را دارد و با افتتاح آن 700 نفر مشغول به کار خواهند شد.


برای بهره‌برداری از این طرح، 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.


پایان پیام/
 

کد خبر 52160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha