اشتغال، مهمترین دغدغه جمعی همه دستگاه های کشور است

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر کار در شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری یزد گفت: اشتغال، مهمترین دغدغه جمعی همه دستگاه های کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید حسن هفده تن، معاون وزیر در حوزه روابط کار، امروز ( 20 بهمن) در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری یزد گفت: استان یزد، استانی است که می تواند به عنوان الگوی توسعه پایدار و متوازن سرمشق بقیه استان ها باشد.

وی افزود: استان یزد استانی است که به واسطه شعور و اندیشه و ایمان در بستر اعتدال گرایی برای توسعه همه جانبه استان تلاش کند و در طول دهه های گذشته نرخ بیکاری نزدیک به ایالات متحده بوده است  و اگر امروز به حدود 12 درصد رسیده است به وضعیت اقتصادی کشور بر می گردد که ناشی از سیاست های اقتصادی نامناسب در دهه گذشته است.

معاون وزیر در حوزه روابط کار خاطرنشان کرد: استان یزد، استانی فرهنگی است که ظرفیت ها و قابلیت هایی دارد که اگر زیر ساخت های توسعه گردشگری در آن افزایش پیدا کند احتیاج به بهای نفت نخواهد داشت.

وی افزود: شاید یکی از مظلوم ترین دولت ها در تاریخ کشور دولت تدبیر و امید است زیرا سکان هدایت کشور را در شرایطی بدست گرفت که اکثر شاخص های کشور وضعیت نامطلوبی داشت و اولین آنها نیز رشد منفی اقتصاد بود.

معاون وزیر در حوزه روابط کار گفت: اشتغال مهمترین دغدغه جمعی همه دستگاه های کشور است که تنها محروم شدن از مزد در جامعه نیست بلکه تبعات منفی آن به مراتب بیشتر از درآمد است و دولت تدبیر و امید در این شرایط تمامی تلاش خود را برای نجات از بیماری انجام داد.

هفده تن بیان کرد: دولت تصمیم دارد که اقتصاد مقاومتی و تمامی مولفه های آن را گسترش دهد تا سهم عادلانه از تجارت جهانی و رفاه همه بعدی برای شهروندان داشته باشد.

معاون وزیر در حوزه روابط کار تصریح کرد: اعتدال گرایی بهترین شاخص برای سنجش عملکردها است که قرآن نیز بر آن تاکید کرده است که اگر این روش انجام شود نمونه ای برای تمام دنیا خواهد شد.

هفده تن بیان کرد: دولت تدبیر و امید فرصت اقتصادی برای کشور بوجود آورد و هرگز به مردم دروغ نگفت و به گفته های خود عمل کرد.

وی افزود: ما در حوزه سیاست گذاری دچار اشکال هستیم که اولین وظیفه مدیران کشور تغییر الگوی رفتاری جامعه و تغییر رویکردها است تا بتوان مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی را از کار روزمرگی دور کرده و برای بلند مدت برنامه داشته باشند.

معاون وزیر در حوزه روابط کار خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که ما نمی توانیم به اهداف خود برسیم بدین دلیل است که ما در نگاه به اقتصاد و توانمندسازی نیروی کار و سهم بری عادلانه  نگاهی مناسب نداریم که اگر نگاه ما مناسب باشد تولید ما افزایش پیدا کرده و به خوبی پیشرفت می کنیم.

هفده تن گفت: اگر اقتصاد حل شود الگویی برای اقتصاد جهانی است و عدم رشد اقتصاد جهانی مهمترین مشکل جهانی است و امروز اقتصاد جهانی در شرایطی است که به بن بست رسیده است که اقتصاد تعاونی با نگاه قرآنی می تواند حلال این مشکلات باشد.

وی افزود: نداشتن نگاه یکپارچه و برنامه ریزی یکپارچه مهمترین مشکل ما است .

معاون وزیر در حوزه روابط کار گفت: دلیل مشکل ما در تولید به دلیل نبود نوآوری در تولیدات است و زمانی که نوآوری نباشد رشد بهره وری نیروی کار را نخواهیم داشت.

هفده تن تصریح کرد: توسعه اشتغال با تسهیلات حل نمی شود و تسهیلات زمانی پرداخت می شود که سرمایه گذار با نوآوری مقیاس تولید را بالا می برد و برای تولید خود تلاش می کند که با تسهیلات می توان این مقیاس ها را افزایش داد.

وی افزود: اقتصاد بزرگ، عرضه و تقاضا را در بازار کار متعادل می کند و تقاضای نیروی کار پیشه  می گیرد و در این راستا نیز دستمزد را نیروی کار مشخص می کند.

معاون وزیر در حوزه روابط کار بیان کرد: امروز یکی از معضلات کارفرمایان بالا بودن هزینه های تولید است و در این راستا نیز حوزه روابط کار تاثیرات اثر بخشی را بر اشتغال و اقتصاد کشور دارد.

کد خبر 522299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha