مسلمانان با شناخت ماه شعبان خود را از وابستگی‏های دنیوی رها سازند

مدیر کل حج و زیارت استان کردستان از مسلمانان خواست با شناخت برکات و فیوضات ماه مبارک شعبان، خود را از وابستگی‏ها و تعلقات دنیوی رها سازند.

علی محمد عسکری، مدیر کل حج و زیارت استان کردستان به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: ماه شعبان مقدمه‌ای برای آماده‌تر شدن مسلمانان برای مهمانی ماه خداوند است، زیرا که عظمت این ماه اگر چه از ماه مبارک رمضان بیشتر نیست بلکه کمتر هم نیست.


وی با اشاره به اینکه خداوند اراده کرده است تا در این ماه شاهد سالگرد ولادت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، امام زین العابدین (ع) و امام زمان (ع‍ج) باشیم، اظهار داشت: ماه شعبان مقدمه ماه مبارک رمضان است که با توجه به فضایلی که دارد، انسان‏ها می‏توانند با شناخت این ماه مبارک خود را از وابستگی‏ها دنیوی رها سازند.
 

 عسکری تصریح کرد: ماه شعبان به عنوان جاده‏ای وسیع در روایت‏ها مطرح شده و بر مردم این مژده داده می شود که ماه شعبان را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید از نعمت‏های این ماه استفاده مطلوب ببرید.


این مقام مسئول افزود: در روایات اسلامی، همانطور که ماه رجب را به ماه امیرالمؤمنین (ع) و رمضان را به ماه خداوند توصیف می‌کنند، ماه شعبان نیز به ماه رسول خدا (ص) مشهور و منقول است، چرا که پیامبر (ص) به این ماه عشق می‌ورزید.


مدیر کل حج وزیارت استان کردستان خاطر نشان کرد: ماه شعبان در زمره شریف ترین ایام سال قرار دارد و به انجام اعمال مختلف در این ماه بسیار سفارش شده است، ماه‌های شعبان و رمضان فرصت‌های مناسبی برای پاک کردن نفوس اماره و وسوسه‌های شیطانی است.


پایان پیام/

 

کد خبر 52277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha