مهدویت، قلب تپنده حیات شیعه است

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مهدویت قلب تپنده حیات شیعه است، گفت: امام زمان (عج) وارث حماسه بی نظیر عاشورای حسینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، پرویز طاهری، ظهر امروز(25تیر) در مراسم جشن نیمه شعبان که در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش این استان در یاسوج برگزار شد، گفت: حاکمیت فرهنگ نماز و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین نشانه های حکومت مؤمنان است که با ظهور امام مهدی (عج) تحقق کامل خواهد یافت .

 

طاهری افزود: ما انسانها باید بطور دائم خود را با میزان صراط مستقیم سنجش کنیم .

 

وی با بیان آیاتی در موضوع ظهور، رجعت و احادیثی در مورد نشانه های آخر الزمان، عنوان کرد: حاکمیت انسانهای مؤمن در زمین با امنیت فراگیر همراه است و با تلاش منتظران واقعی تحقق می یابد .

 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت:اعتقاد به ظهور منجی و موعود می‌ تواند عامل وحدت بین شرایع آسمانی و پیروان ادیان باشد و در انسجام اسلامی و بین‌المللی تاثیرگذار باشد، زیرا اعتقاد به موعود آخرالزمان به نوعی در همه ادیان مطرح شده است.

 

طاهری ابراز داشت: مسئولین فرهنگی و بخصوص افرادی که در حوزه دین کار می‌ کنند باید با برنامه‌ ریزی‌های صحیح مفاهیم عالیه اسلام و بخصوص فرهنگ انتظار را به جامعه منتقل نمایند و در ترویج این مسئله از افراط و تفریط جلوگیری کنند؛ زیرا فرهنگ انتظار تنها زمانی می‌ تواند تاثیرگذار باشد که از افراط و تفریط به دور باشد.


شایان ذکر است در این آئین در موضوع ولادت منجی عالم بشریت مولودی خوانی و به کارکنان و فرزندان آنان که مزین به نام مهدی بودند، هدایایی تقدیم شد.


پایان پیام/

کد خبر 52491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha