انتظارات مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی/ حرف و شعار، چاره ساز نیست

خبرگزاری شبستان: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه جاری، رقابت بین نامزدها برای تکیه بر کرسی بهارستان بیشتر می شود و در این بین، فردی که بتواند خواست مردم را در برنامه هایش محقق کند،گوی سبقت را خواهد ربود.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی؛ تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره، علاوه بر فعالیت در فضای معمول و انتشار عکس، تراکت، بنر و پوستر، به فضای مجازی هم کشیده شده و به عنوان اهرم تبلیغاتی مناسب برای بسیاری از نامزدها تبدیل شده است. فعالیت و تبلیغ چه در کوچه و خیابان شهرها و چه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و کانال ها، نمی تواند برگ برنده نامزدها باشد، آنچه که مردم از قانون گذاران مجلس دهم انتظار دارند، بیان حرف و شعار نیست، آنان در پی ارائه راهکار برای کاهش مشکلات و برآورده شدن خواسته هایشان هستند.

 

بر همین اساس خبرنگار ما با تعدادی از شهروندان در این باره به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید.

 

صمدی از کشاورزان خراسان شمالی است که ضمن تاکید بر شرکت در انتخابات می گوید: نماینده باید از جنس مردم باشد و بتواند راهی برای کاهش مشکلات کشاورزان ارائه دهد.

 

وی می افزاید: بیشتر کشاورزان بیمه ندارند و با زحمت بسیار با تولید محصول، تازه گرفتار مشکلات فروش آن می شوند.

 

وی گفت: یک قانون گذار باید بتواند پایه توسعه استان که کشاورزی است را ارتقاء دهد.

 

ریحانی از بافندگان صنایع دستی استان هم خواهان رفع مشکل تولید کنندگان حوزه صنایع دستی است و بیان می کند: من با 50 سال سن فعالیت بافندگی دارم، اما بدون بیمه و با درآمد اندک باید کرایه خانه هم بدهم.

 

وی افزود: انتظار من از منتخب مردم این است که با تلاش، کوشش و آینده نگری، زمینه توسعه فعالیت های تولیدی و صنایع دستی را فراهم کند.

 

وی عنوان می کند: نماینده ای که از سوی مردم انتخاب می شود باید برای مردم کار کند و در فکر رسیدگی به مشکلات اقشار کم درآمد و مستضعف باشد.

 

الهی که تحصیلات فوق دیپلم برق دارد به شرایط اقتصادی جامعه اشاره دارد و می گوید: نماینده باید از شرایط اقتصادی، اجتماعی مردم آگاهی داشته و مشکلات را لمس کرده باشد تا بتواند با درایت، قانونی وضع کند که حامی تولید و تولیدکنندگان باشد، نه بر مشکلات آنها بیافزاید.

 

مرادی که دانشجو است، می گوید: کسی که صلاحیت و توان وضع قوانین کارآمد و قوی دارد باید بر کرسی بهارستان تکیه کند، حرف و شعار چاره کار نیست.

 

وی بیان می کند: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و کوچک شدن دولت، ما دانشجویان امیدی برای اشتغال نداریم، من به عنوان دانشجو از نماینده منتخب، انتظار دارم با لمس شرایط موجود، در پی اصلاح قوانین حوزه کار و تولید باشد و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کند.

 

یکی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان هم با اظهار امیدواری از اینکه فردی که انتخاب می شود دغدغه فرهنگ و هنر هم داشته باشد، می گوید: فرهنگ و هنر زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند و نماینده باید با دانستن این مهم در پی ارائه راهکار برای اجرای قوانین در این حوزه باشد.

 

وی می افزاید: بهره گیری از مشاوره و راهنمایی هنرمندان باید مدنظر نمایندگان باشد، چرا که این حیطه گسترده است و زیر ساخت های توسعه آن در استان فراهم نشده است.

 

وی معیشت هنرمندان و بیمه آنها را دغدغه این قشر نام می برد و اضافه می کند: باید قوانین در راستای تحقق عدالت کاری وضع شود تا تمام اقشار بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

 

اسدی از ورزشکاران استان هم از نمایندگان مجلس می خواهد، در وضع قوانین، به قهرمانان ورزش کشور هم توجه شود.

 

وی می گوید: ورزشکاران کسانی هستند که در میادین مختلف ورزشی و در نقاط مختلف دنیا پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز در می آورند، اما بیشتر آنها درگیر مشکلات و گرفتاری هایشان هستند و از سوی مسئولان فراموش می شوند.

 

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 525895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha