مرزداران غیور خطه نیلگون خلیج فارس در حال خلق حماسه ای دیگرند

خبرگزاری شبستان: مردم همیشه در صحنه استان هرمزگان و مرزداران غیور خطه نیلگون خلیج همیشه فارس از لحظات آغازین رای گیری با حضور در شعب اخذ رای، در حال خلق حماسه ای دیگر در راستای پشتیبانی و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، با آغاز زمان رسمی فرایند رای گیری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هرمزگانی های ولایت مدار، با حضور به موقع و آگاهانه خود در پای صندوق های اخذ رای، بار دیگر به جمهوری اسلامی «آری» گفتند.

 

مشاهدات خبرنگار خبرگزاری شبستان از شعبه‌های مختلف اخذ رای در شهر بندرعباس از حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای از ساعات ابتدایی صبح حکایت دارد.

 

در بسیاری از شعب، حتی پیش از فرارسیدن زمان تعیین شده برای آغاز رای گیری، حضور مردم در قالب صف های طولانی به چشم می خورد.

 

اقشار مختلف مردم اعم از پیر، میانسال، جوان، نوجوان و زن و مرد با شوق و اشتیاق فراوان خود را به محل های تعیین شده برای انداختن رای در صندوق ها رسانده بودند.

 

حضور رای اولی‌ها در این ماراتن کاملا مشهود بود و از اینکه برای اولین بار در تعیین سرنوشت خود، شهر، روستا، استان، کشور و حتی در عرصه بین المللی موثر و سهیم هستند، بسیار خوشحال و خرسندند.

 

نسبت به انتخابم مسئولم

 

زهرا علیمحمدی، یکی از رای اولی های بندرعباسی به خبرنگار شبستان گفت: از اینکه می توانم در تعیین سرنوشت جامعه ام نقش آفرینی کنم بسیار ذوق زده هستم و از همین رو یک ساعت قبل از آغاز رای گیری به همراه خانواده ام در محل اخذ رای حاضر شدم.

 

وی با بیان اینکه حضور تک تک افراد در انتخابات موثر و سرنوشت ساز است، افزود: قبل از تصمیم گیری راجع به کاندیداها با بزرگترها مشورت کردم چون می دانم نسبت به انتخابم مسئول هستم.

 

حضور در انتخابات به معنای تایید مجدد نظام است

 

جواد پلیتن دیگر شهروند بندرعباسی نیز می گوید: حضور در انتخابات به معنای تایید مجدد نظام و لبیک گویی به فرامین مقام معظم رهبری است و دشمنان بدانند که ملت ایران در همه حال پشتیبان ولایت فقیه می باشند.

 

وی که با فرزند خردسال و همسرش در پای صندوق اخذ رای مسجد امام حسین(علیه السلام) شهرک توحید حاضر شده، می گوید: پسرم که پنج سال بیشتر را ندارد با خود آورده ام تا از کودکی بدانند که در کشوری زندگی می کند که به برکت اسلام ناب محمدی می تواند در آینده در تصمیم سازی ها تاثیرگذار و نقش آفرین باشد.

 

با تمامی کاستی ها، نظام را دوست دارم

 

جواد کمالی یکی دیگر از شرکت کنندگان در انتخابات به اهمیت این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: امروز نگاه همه دنیا به انتخابات ملت ایران است و آمده ام تا با حضور به همه بدخواهان و دشمنان نظام اعلام کنم که با تمامی کاستی ها و نارسایی ها انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را دوست دارم و گوش به فرمان رهبرم هستم.

 

وی  افزود: هر برگ رای ما، تیری زهرآگین بر قلب دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

حضور در پای صندوق های رای، باعث اقتدار نظام و تقویت اراده ملی می شود

 

دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز با حضور در مسجد قدس بندرعباس رای خود را به صندوق انداخت و سپس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، باعث اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت اراده ملی می شود.

 

وی با بیان اینکه انتخابات حق مردم برای سپردن سونوشت یک دوره قانون گذاری به نمایندگان منتخب است، ضمن ستایش حضور مردم، افزود: هرمزگانی ها در تمامی صحنه های دفاع از نظام پیشگام بوده اند.

 

دکتر جادری عنوان کرد: مردم با حضور پر شور و گسترده خود  در همه صحنه ها موجب دلگرمی دولتمردان و همه مسئولان نظام می شوند.

 

وی در پایان تصریح کرد: شرکت در انتخابات، رای به اقتدار نظام و تقویت اراده ملی است.

 

شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم است

 

رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان نیز با بیان اینکه شرایط لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم است، گفت: تعداد شعب اخذ رای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به مجلس نهم در این استان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

 

بهروز اکرمی با ذکر این نکته که یکهزار 267 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که 729 شعبه ثابت و 538 شعبه نیز سیار است، اظهار داشت: از این تعداد، 483 شعبه شهری و 784 شعبه روستایی است.

 

وی افزود: یک میلیون و 119 هزار و 93 نفر در استان واجد شرایط رای دادن می باشند که 74 هزار و 710 نفر از این تعداد رای اولی هستند.

 

اکرمی با بیان اینکه 39 نفر نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان می باشند، عنوان کرد: 21 نفر در حوزه انتخابیه مرکزی (بندرعباس، خمیر، حاجی آباد، قشم و ابوموسی)، هشت نفر در حوزه شرق(میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) و 10 نفر نیز در حوزه غرب(بندرلنگه، پارسیان و بستک) نامزد مجلس دهم می باشند.

 

وی تعداد کاندیداهای مجلس خبرگان در هرمزگان را 2 نفر اعلام و بیان کرد: انتخابات فردا راس ساعت هشت صبح آغاز و تا ساعت 18 به مدت 10 ساعت برگزار می شود و طبق روال معمول احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

 

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی ( بندرعباس، قشم ، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب ، رودان ، جاسک ، سیریک و بشاگرد ) و یک نفر نیز از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) هستند.

 

 

 

کد خبر 526483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha