مردم یزد حماسه ای دیگری را رقم زدند

خبرگزاری شبستان: مردم یزد و شهرستان های اسن استان با حضوری پرشور حماسه ای دیگر را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، استان یزد همزمان با سراسر کشور با شور حضور مردم در پای صندوق های رای بار دیگر حماسه ای عظیم خلق کرد.

بر این اساس شهرستان های یزد نیز این حضور را در خود دید و رای دهندگان با انتخاب نماینده مورد نظر خود اصلح در راستای معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان گام برداشتند.

 عضو هیئت بازرسی شهرستان یزد: در این انتخابات تخلف مشهودی که در یزد نیاز به بازرسی باشد گزارش نشده است

فخرالسادات خامسی، مدیر کل امور بانوان استانداری یزد و عضو هیئت بازرسی شهرستان یزد با تبریک خلق حماسه مشارکت گسترده مردم در انتخابات گفت: در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نام‌گذاری شده، شاهد شرکت و حضور بسیار گسترده و خوب بانوان یزدی در صحنه انتخابات به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌های سیاسی و سرنوشت سیاسی کشور بودیم.

وی گفت: از صبح شاهد حضور گسترده بانوان در انتخابات بودیم و خوشبختانه شعب مربوط به بانوان واقعاً شلوغ بود و استقبال بسیار چشمگیری از طرف بانوان شده بود.

عضو هیئت بازرسی شهرستان یزد بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در جامعه اسلامی حضور بانوان است که باید به‌دلیل همیشه در صحنه بودن بانوان در عرصه‌های مختلف ملی به خودمان ببالیم و در این راستا نیز در این انتخابات در استان یزد از شعب اخذ رای حوزه یزد و اشکذر 30 شعبه مربوط به خواهران، 30 شعبه مربوط به آقایان و مابقی به صورت مشترک بوده است.

خامسی با اشاره به اینکه تخلف مشهودی که در یزد نیاز به بازرسی باشد گزارش نشده است، گفت: در بین 302 شعبه اخذ رای این شهرستان 92 بازرس خانم و دو سر بازرس خانم حضور دارند.

عضو هیئت بازرسی شهرستان یزد گفت: در دفتر امور خانواده استانداری برنامه‌هایی از جمله برگزاری میزگردها، تریبون آزاد مخصوص خانمها در پارک طوبی برای حضور پرشور بانوان در انتخابات برگزار شد.

فرماندار خاتم؛ مشارکت ۸۵ درصدی مردم خاتم 

محمد زاده‌رحمانی، فرماندار خاتم دقایقی پیش نیز در ارتباط با : پیش‌بینی ما این است که حضور مردم در ساعات پایانی در استان یزد افزایش یابد به نحوی که  از ابتدای صبح امروز حضور مردم به صورت متراکم بوده و در حوالی ظهر نیز این میزان کمتر شد اما مجددا از ساعت 16  این میزان زیاد و متراکم شد به نحوی که الان نیز صف ها همچنان شلوغ است.

فرماندار خاتم ادامه داد: مشارکت مردم شهرستان خاتم در مجلس نهم 85درصد بود و امیدواریم با توجه به این استقبال مشارکت امسال بسیار بیشتر از این میزان باشد.

زاده‌رحمانی گفت: تعداد واجدین شرایط در شهرستان خاتم 26 هزار و 414 نفر است که تعداد 12 هزار تعرفه از صبح تا به الان مصرف شده که 7هزار و 85 تعرفه مربوط به بخش مرکزی و مابقی مربوط به بخش مروست بوده است.

فرماندار میبد: حضور ۲۵۰ نفر از اقلیت های زرتشتی میبد در انتخابات

حسین فلاح، فرماندار میبد با اشاره روند انتخابات در شهرستان میبد گفت: مردم میبد با حضور در پرشور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند به نحوی که امسال با حضور گسترده‌ای که مردم داشتند بیش از 12درصد نسبت به دوره‌های قبل شاهد افزایش حضور مردم هستیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرماندار میبد به حضور بخشی از اقلیت‌های دینی زرتشتی در شهرستان میبد اشاره کرد و گفت: در شهرستان میبد یک شعبه اخذ رای برای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است.

فلاح حضور اقلیت‌های زرتشتی در انتخابات را خوب ارزیابی کرد و بیان کرد: این شعبه کار اخذ رای 250 نفر واجد شرایط از بین اقلیت‌های دینی زرتشتی را برعهده دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد: اعلام نتایج انتخابات تا صبح شنبه

محمد علی طالبی، رئیس ستاد انتخابات استان یزد با حضور اتاق خبر انتخابات استان یزد گفت: ما حضور پرشوری را از مردم یزد شاهد هستیم به نحوی که همچنان این انتخابات در حال تمدید است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در انتخابات بوجود امده اشتباه نوشتن نام اساسی نامزدها توسط رای دهندگان است که این را بایستی رای دهنگان دقت داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم اعلام نتایج انتخابات استان یزد تا شنبه صبح اعلام شودکه  در رابطه با اعلام نتیجه اخذ رای در حوزه انتخابیه و شعب اخذ رای فرمانداران این توجه را داشته باشند که در استان و در کل حوزه‌های انتخابیه نتایج بعد از شمارش آرا و پس از تایید هیئت نظارت اعلام می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 526777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha