نگاهی کوتاه به انقلاب های بی رهبر خاورمیانه

عدم وجود یک رهبری قوی و واحد در انقلاب های کشورهای عربی و اسلامی یک نقطه ضعف بارز است، کما اینکه در کشورهایی چون مصر و تونس فقط چهره ها تغییر کرده اند و اصل ماهیت حکومت همچنان باقی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مدتی است که ملت های دربند و مظلوم کشورهای اسلامی خاورمیانه به خود آمده و حرکت ها و انقلاب هایی را برای رهایی از یوغ حکام وابسته عربی و دست نشانده قدرت های غربی آغاز کرده اند، در برخی از این کشورها همچون تونس و مصر این انقلاب ها به پیروزی منجر شده و در برخی دیگر همچون بحرین، یمن و لیبی مبارزه در جریان است.

 

در این شرایط آنچه بارز بوده و خودنمایی می کند تحرکات دنیای غرب و چهره های وابسته به استکبار جهانی برای سرکوب و یا حداقل به انحراف کشیدن این انقلاب هاست.

 

پر واضح است که برای رسیدن یک مجموعه به هدف موردنظر وجود یک رهبر مقتدر و قوی امری حیاتی است، کما اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران با رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) در مرحله اول و اتحاد مردم در مرحله دوم اولا به پیروزی انجامید و ثانیا از مسیر اصلی خود منحرف نشد.

 

متاسفانه عدم وجود یک رهبری قوی و واحد در انقلاب های کشورهای عربی و اسلامی یک نقطه ضعف بارز است، کما اینکه در کشورهایی چون مصر و تونس فقط چهره ها تغییر کرده اند و اصل ماهیت حکومت همچنان باقی است و در واقع انقلاب اصلی یعنی همان خواسته های مردمی هنوز محقق نشده است.


در کشورهای در حال مبارزه نیز وضع به همین منوال است بحرین اوضاع اسفناک و غمباری دارد و لیبی به جنگ قاره ای شبیه است و یمن با وجود جان کندن رئیس جمهور وابسته اش در دامن ناپاک سعودی ها، با رسیدن به پیروزی فاصله زیادی دارند.

 

همه این شرایط حاکی از عدم وجود رهبری است و متاسفانه حاکمان خود فروخته عربی و قدرت های غربی به خوبی به این نقطه ضعف پی برده اند و شرایط ذکر شده بالا حاکی از این امر است.

 

در این شرایط ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام بایستی با فعال کردن دیپلماسی خود اولاً اجازه تحرک به کشورهای غربی و حتی منطقه ای چون ترکیه را ندهد چرا که این کشورها حتی ترکیه به فکر منافع خود بوده و تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد سرنوشت ملت های مظلوم منطقه است و ثانیاً باعث افزایش بیشتر نفوذ معنوی و فرهنگی کشورمان در ملت های منطقه شود چرا که ملت های منطقه ایران اسلامی را به عنوان حامی مظلومان شناخته اند و نباید به خاطر مسائل سیاسی این دیدگاه آنان دچار خدشه شود که اثرات زیانباری خواهد داشت.

 

به هرحال ملت های منطقه باید با حفظ اتحاد و حرکت در مسیر اصلی انقلاب و شناسایی رهبری قوی و مقتدر اولاً انقلاب آنان را از شکست رها کرده و ثانیاً از سازش و انحراف آن جلوگیری کنند.

 

امید آنکه در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن خون مظلومان خاورمیانه و به ویژه شعیان مظلوم بحرین باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 52731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha