تشدید یهودی سازی در قدس

رژیم صهیونیستی برای رسیدن به اهداف یهودی سازی قدس، ساخت شهرک های یهودی در این شهر تشدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در راستای تداوم اقدامات یهودی سازی رژیم صهیونیستی در قدس، یک مرکز حقوقی و اجتماعی و اقتصادی در قدس با انتشار گزارشی اعلام کرد: مقامات اشغالگر اسرائیلی به منظور محدود کردن ساخت و ساز فلسطینی ها در شهر قدس فشارهای خود را برآنها افزایش داده اند و ساخت یک شهرک یهودی جدید در این شهر را تصویب کردند.
در این گزارش آمده است که صهیونیستها ساخت 30 واحد مسکونی جدید در منطقه راس العمود را برنامه ریزی کردند و اجرای ساخت و ساز زیربنایی این طرح را از منطقه وادی الجوز واقع در شمال شهر قدیمی قدس آغاز کردند.
براساس این گزارش، صهیونیستها برای رسیدن به اهداف یهودی سازی خود قید و بندهای خود بر آزادی عبادی را افزایش دادند و حمله های خود به اماکن مقدس درشهر بیت المقدس به ویژه مسجد الاقصی را تشدید کردند تا از ورود مسلمانان فلسطینی به قدس جلوگیری کنند تا بتوانند فعالیت های یهودی سازی خود را انجام دهند.
گروه های تندروی یهودی شهرک نشین با حمایت پلیس اسرائیل به اماکن مقدسه حمله می کنند و به ضرب و شتم فلسطینی ها اقدام می کنند تا سران صهیونیستی را در این مسیر یاری رساند.
برهمین اساس، رژیم صهیونیستی از آغازین روزهای تسلط بر فلسطین شیوه های مختلفی راهمچون شهرک سازی و مصادره اراضی،مهاجرت اجباری فلسطینیان و لغو تابعیت "اسرائیلی" آنان، حمایت بین المللی به عنوان مثال موضع گیری آمریکا، صدور قوانین جائرانه برای یهودی سازی پیش گرفتند.
یکی از سیاست هایی که اسرائیل بجد آن را دنبال می کند، سیاست شهرک سازی در قدس است . این سیاست تل آویو به افزایش تعداد شهرک نشینان صهیونیست و کاهش میزان فلسطینیان ساکن این شهر که یک و سوم جمعیت کل قدس را تشکیل می دهند، انجامید. یعنی جمعیت آنان به 220 هزار نفر می رسد، البته تعداد شهرک نشینان صهیونیست ساکن قدس شرقی با تعداد شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری وغزه برابری می کند.
اشغالگران صهیونیستی به منظور توسعه شهرک های یهودی نشین زمین های فلسطینی ها را مصادره می کنند و با این اقدام موجودیت آنان را به خطر می اندازند.
پایان پیام/

کد خبر 52794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha