«توجه به نيازهاي جوانان» مهمترين وظيفه مفيد کانونهاي فرهنگي هنري است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس ستاد عالي کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بايد به نقش مهم و مفید خود «توجه به نيازهاي جوانان» دقت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمد علی تابعی امروز (14 اسفند) در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی و فقیه مجاهد و نستوه، آیت‌الله واعظ‌ طبسی نماینده ولی ‌فقیه در استان‌ های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: هر عالمی که در جامعه‌ای از بین رفت کس دیگری نمی‌تواند جای او را پر کند.

 

وی افزود: به مناسبت رحلت این عالم بزرگوار روز دوشنبه 17 اسفندماه بعد از نمازمغرب و عشاء مراسم ختمی در مسجد امام حسین علیه السلام بیرجند برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دومين نهاد انقلابي در14 اسفند ماه 1357 در حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان‌ تأسيس شد، گفت: نظام اسلامی نسبت به فقرا مسئول است.

 

حجت الاسلام تابعی بیان کرد: تهیه جهیزیه برای نوعروسان خانواده های تحت پوشش، كمك به بیماران هموفیلی، كلیوی و تالاسمی، طرح ایتام و اکرام، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، كاریابی و معرفی آنان به مشاغل مناسب، تامین مسكن برای خانواده های بی بضاعت، اطعام و افطاری، جمع آوری صدقات به منظور هدایت صحیح آن و کمك به زنان سرپرست خانواده از جمله فعالیت های كمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور امداد رسانی و كمك به قشر محروم جامعه است.

 

وی با بیان اینکه همه ساله از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته نیكوكاری نامگذاری شده است، ادامه داد: در آیات و روایات بیان شده که در زندگی شما برای محرومان حقی است که باید ادا کنید و برگزاری این هفته به منظور جذب كمكها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد امام خمینی انجام می‌شود.

 

امام جمعه موقت بیرجند به 15 اسفندماه روز درختکاری اشاره کرد و افزود: درختکاری یک سنت حسنه است که باید آن را عملی کنیم و از آن جایی که استان خراسان جنوبی کویری و در معرض ریزگردها قرار دارد باید برای پیشگیری، کمربند سبز در اطراف شهر ایجاد شود.

 

حجت الاسلام تابعی با گرامیداشت 18 اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: مساجد کارکرد چندمنظوره دارند و باید در کنار عبادت به سایر نیازهای جوانان توجه شود و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با نقش مفید خود به این مهم توجه دارند.

 

وی با بیان اینکه 20 اسفند ماه روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است، تصریح کرد: از جمعیت 400 هزار نفری زائران در سال 84، طی امسال این شمار به پنج میلیون نفر افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام تابعی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان بیشترین نقش را در راهیان نور دارند چرا که 80 درصد افراد اعزامی به مناطق راهیان نور جوانان هستند.

 

 امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: همه آحاد جامعه باید با رفتن به مناطق دوران دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا را همیشه زنده نگه داریم و یک انقلاب معنوی در جوانان ایجاد کنیم تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.

 

وی به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در 7 اسفندماه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بعد از انتخابات پیامی دادند که 12 نکته داشت یکی آن که انتخابات آزمون بزرگی بود که ملت آگاه و مصمم ایران در آن پیروز شد.

 

حجت الاسلام تابعی با بیان اینکه امروز دنیا از مشارکت مردم بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب در سرنوشت خودشان در تعجب است، ادامه داد: اولین برنده انتخابات مردم و در رأس آن مقام معظم رهبری بود که فرمودند« مردم ایران بار دیگر مردم سالاری دینی را در چهره‌ی درخشان و پر اقتدار خود به جهانیان نشان دادند».

 

به گفته وی مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند:« پیشرفت کشور هدف اساسی است. پیشرفت صوری و منهای استقلال و عزت ملی، پذیرفته نیست. پیشرفت، بمعنی حل شدن در هاضمه‌ی استکبار جهانی نیست و حفظ عزّت و هویت ملی جز با پیشرفت همه‌جانبه و درونزا دست‌یافتنی نیست. مجلس آینده درباره‌ی این سرفصلهای مهم، وظائف سنگینی برعهده خواهد داشت».

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه بیش از ۷۲ درصد از مردم استان خراسان جنوبی در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند که این میزان مشارکت از میانگین کشور بیشتر است، افزود: همه کاندیداها استان جزو نخبگان بودند و نباید تصور کرد بعد از رأی نیاوردن شکست خورده و باید گوشه نشین شوند بلکه باید از فکر و اندیشه آنان در جهت توسعه و پیشرفت استان استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 528648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha