فراخوان تظاهرات گسترده امروز در سراسر یمن

انقلابیون یمن در اقدامی جدید، مردم را امروز سه شنبه(28 تیر) به تظاهرات مسالمت آمیز برای سرنگونی نظام علی عبد الله صالح فرا خواندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، با شکل گیری انقلابهای عربی، مردم یمن همچون مردم لیبی استوار ایستاده اند و با برپایی تظاهرات سقوط نظام علی عبدالله صالح را خواستار هستند.
کمیته سازماندهی انقلاب مسالمت‌آمیز جوانان مردمی به همین منظور از مردم خواسته بود تا امروز سه شنبه(28 تیر) تظاهرات گسترده دیگری را در صنعاء برپا کنند.
از زمان ترور و فرار دیکتاتور یمن به ریاض به بهانه درمان نخستین بار است که درگیری‌هایی به این شدت در صنعاء روی می‌دهد.
مردم یمن در این روز بار دیگر به خیابانها ریختند و با در دست داشتن پلاکاردهایی، علیه نظام علی عبدالله صالح شعار سردادند.
در این تظاهرات، نیروهای امنیتی به سوی مردم حمله کرده و با تظاهر کنندگان درگیر شدند. بر اثر این تظاهرات، 6 نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.
تظاهرات علاوه بر صنعاء، در شهرهای دیگر از جمله تعز، اب، الضالع و صعده ادامه دارد و با مجلس انتقالی در شعارهای خود موافقت کرده اند.
در حمله موشکی نیروهای گارد ریاست‌جمهوری که زیر نظر پسر صالح فعالیت می‌کنند، به منطقه«ارحب» در شمال صنعاء 5 یمنی کشته و 5 تن دیگر از اعضای یک خانواده کشته شدند.
نیروهای تیپ 63 گارد ریاست جمهور در این حمله از موشکهای کاتیوشا و حملات خمپاره‌ای توپخانه‌ای استفاده کردند تا شاید با زور بتواند مردم را خسته و از پای درآورند.
بنابر گزارش الجزیره، قبایل ارحب، نهم و بنی حارث، اقدام نیروهای دولتی را به شدت محکوم کردند و از نیروهای ارتش ملی و جامعه بین الملل خواستند تا از شهروندان حمایت کنند.
گزارشها از زنگبار، استان ابین واقع در جنوب یمن حاکی از آن است که درگیریهای شدیدی میان نیروهای دولتی و هواداران قبیله ای شان از روز یکشنبه آغاز شده است و به نظر می رسد این گروههای مسلح وابسته به سازمان القاعده باشند.
پایان پیام/
 

کد خبر 52903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha