عضویت  ۲۰۰ جوان و نوجوان در کانون فرهنگی هنری ۱۴ معصوم بیرجند

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون فرهنگی هنری ۱۴ معصوم بیرجند با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ جوان و نوجوان به این کانون جذب شدند، گفت: بیشتر فعالیت های این کانون در زمینه های علمی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی است.

علی عربی، مدیر کانون فرهنگی هنری 14 معصوم (علیه السلام) مسجد جامع الغدیر در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با تبریک فرارسیدن 18 اسفند سالگرد تأسیس کانون های مساجد کشور و با اشاره به اینکه این کانون در سال 86 و با همت و تلاش جوانان و نوجوانان مسجد جامع الغدیر و با همکاری دبیرخانه‌های کانون های مساجد خراسان جنوبی تأسیس شده است، گفت: این کانون از همان آغاز کار با سرلوحه قرار دادن شعار «جذب حداکثری و دفع حداقلی» به جذب نوجوانان و جوانان این محله به سمت مسجد و کانون پرداخت و سعی کرد که از تخصص و مهارت همه آنان استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 200 جوان و نوجوان به این کانون جذب شدند، اظهارداشت: بیشتر فعالیت های این کانون در زمینه های علمی، فرهنگی و پژوهشی، ورزشی است که در طول سال انجام می شود.

 

مدیر کانون 14 معصوم(علیه السلام) بیرجند به برخی از برنامه های این کانون در طول سال اشاره کرد و گفت: برگزاری محفل انس با قران در دهه فجر با حضور قاریان وحافظان استانی، تشکیل کارگاههای مشاوره خانواده به صورت مداوم، انجام فعالیت های ورزشی، قرائت دعای کمیل و ندبه در طول سال، برگزاری جلسات زیارت عاشورا در ماه محرم و صفر از جمله برنامه های این کانون در سال 94 است.

 

عربی به ظرفیت بالای کتابخانه کانون اشاره کرد و ادامه داد: کتابخانه کانون نیز با بیش از هزار جلد کتاب در همه زمینه های درسی کمک درسی، علمی، فرهنگی و مذهبی همه روزه برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی فعالیت دارد.

 

عضویت 50 جوان و نوجوان در کتابخانه کانون
وی گفت: این کتابخانه اکنون حدود 50 عضو ثابت و بیش از100 نفر به صورت موقت در هر ماه از این کتابخانه اسفاده می‌کنند.

 

مدیر کانون 14 معصوم(علیه السلام) بیرجند به برگزاری مراسم عزاداری در همه مناسبت‌ها به ویژه ایام دهه فاطمیه توسط این کانون در مسجد جامع الغدیر اشاره کرد و گفت: ایام  محرم و صفر هیأت نوجوان این کانون نیز به صورت متحد اقدام به برپایی جلسات عزاداری می کند.

 

عربی همچنین به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و اظهارداشت: کانون 14 معصوم(علیه السلام) با برگزاری همایش ها و کلاس های هوشیاری در مسجد و با مشارکت عامه مردم به خصوص جوانان و نوجوانان نقش خود را تا حدودی در این زمینه ایفا کرده است.

 

وی افزود: طرح تلاوت نور یکی دیگر از برنامه های کانون است که هر شب در مسجد برگزار می شود و بعد از نماز یک صفحه قرآن تلاوت می کنند.

 

مدیر کانون 14 معصوم(علیه السلام) بیرجند برگزاری جلسه اختتامیه طرح تلاوت نور و برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی مصباح الهدی را از مهمترین برنامه های کانون فرهنگی هنری 14 معصوم (علیه السلام) در سال 95 عنوان کرد و گفت: امید است این برنامه نیز نسبت به سال قبل رشد چشمگیری هم در زمینه تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقه قرآنی و هم در زمینه حضور عموم مردم در این برنامه ها داشته باشد.

 

 

 

کد خبر 529278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha