کانون‌های فرهنگی هنری متناسب با نیاز جوانان برنامه ارائه دهند

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید متناسب با استعداد و نیاز نوجوانان و جوانان و به منظور ظهور و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های آنها برنامه ارائه دهند.

سید حسین اصغری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد با توجه به گستردگی و تعامل با سایر ارگان‌ها خصوصاً بسیج، آموزش و پرورش و هیات امنای مساجد توانسته‌اند تاثیرگذاری خوبی در حوزه کاری خود داشته باشند.

 

وی افزود: باید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد متناسب با استعداد و دوران بلوغ نوجوانان و جوانان که مرحله ظهور و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها است، نیروی آنها را در جهت مثبت به کار گیرند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد باید منجر به جذب بیشتر جوانان و مانع بروز عوارض اجتماعی ناشی از بی توجهی به آنان شود، بیان کرد: بنابراین برنامه ریزی دقیق توسط مسوولان مربوطه برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است.

 

اصغری ادامه داد: کانون‌های مساجد با آگاهی بخشیدن و فراهم کردن نشاط و شادابی می‌توانند در تخلیه انرژی جوانان ایرانی در محیط سالم تاثیرگذار باشند.

 

به گفته وی اگر نهادهای موثر بر رشد شخصیتی نوجوانان و جوانان مانند خانواده و آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بتوانند کارکرد خود را به درستی ایفا کنند و بستر مناسبی را برای هویت‌بخشی به نوجوان و جوان مهیا کنند آنان دچار بحران هویت نمی‌شوند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند بر حضور مستمر نمایندگان کانون‌های مساجد در جلسات فرهنگی ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان‌ها تاکید کرد.

 

کد خبر 529318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha