هویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به حضور جوانان وابسته است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید براینکه هویت کانون‌های فرهنگی هنری به حضور جوانان وابسته است، گفت:بدون حضور جوانان کانون‌ها موضوعیت و هویت خود را به طور طبیعی پیدا نمی کنند بنابراین«جوانان» بستر کار کانون‌های مساجد هستند.

حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با خبرنگار شبستان به مناسبت سالروز تاسیس ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پایگاهی برای جوانان به منظور مشارکت در امر مسجد است.

 

وی با تاکید براینکه هویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به حضور جوانان وابسته است، افزود: بدون حضور جوانان کانون‌های مساجد موضوعیت و هویت خود را به طور طبیعی پیدا نمی کنند بنابراین بستر کار کانون‌های فرهنگی هنری «جوانان» هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری حضور نداشته باشند کانونی وجود نخواهد داشت، گفت: حضور جوانان در کانون‌ها سبب رونق آن‌ها خواهد شد و باید جوانان را برای حضور در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ترغیب کرد.

 

حجت الاسلام لطفیان به بحث نفوذ و نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این موضوع اشاره کرد و افزود: بحث جریان نفوذ و جنگ نرم موضوعی نیست که کانونهای فرهنگی هنری مساجد به تنهایی بتوانند در مقابل با آن کار انجام بدهند؛ بحث نفوذ یک پروژه بسیار عظیمی است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید یک مجموعه جامع و کاملی برای مقابله با بحث نفوذ تهیه شود، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در آگاه سازی مردم دارند و برگزاری نشست‌های توجیهی و معرفی شخصیت‌های به دام افتاده در مسیر نفوذ دشمنان از کارهای موثری است که می توانند انجام بدهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آگاه سازی بهترین کاری است که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می توانند انجام بدهند، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری استقلالی در مساجد ندارند و باید به محل پرورش استعدادهایی تبدیل شوند که این استعدادها به سمت مساجد گرایش پیدا کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه یک بده و بستانی باید بین مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری وجود داشته باشد، تصریح کرد: به این معنا که نیروی مسجد باید از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری استفاده کند و نیرویی که به کانون آمده است نیز برای انجام فرایض دینی خود به مساجد رجوع کند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید یک نوع رابطه نزدیکی بین مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری وجود داشته باشد و هر کسی که به کانون‌ فرهنگی هنری می آید حتما از محیط مسجد بهره مند شود و کسی که در مسجد است از ظرفیت‌های کانون فرهنگی هنری مسجد استفاده بکند.

کد خبر 529325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha