مطالبه اصلی مردم از دستگاه های اجرایی خدمت است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دغدغه و مطالبه اصلی مردم از دستگاه های اجرایی خدمت است بنابراین دریافت خدمت از سوی مردم باید بدون فراز و نشیب همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، جمال انصاری شب گذشته (18 اسفند) در نشست شوراي مسئولان قضايي استان قزوين بیان کرد: سال 94 سپری شد و با تلاش جمعی شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و امن در استان بودیم که از همه مدیران، دست اندرکاران و همچنین مردم که در خلق این حماسه تلاش کردند، تقدیر و تشکر می کنیم.

 

وی ادامه داد: در این انتخابات بار دیگر مردم ما از آزمونی دیگر موفق و سربلند بیرون آمدند و با لبیک به ندای پیامبرگونه مقام معظم رهبری حضور حداکثری را رقم زدند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: امروز از هر یک از افراد جامعه در خصوص انتظار و آرمانشان در خصوص دستگاه های اجرایی سوال کنیم، پاسخ خواهند داد که توقع شان خدمت است، دغدغه و مطالبه اصلی مردم از دستگاه های اجرایی خدمت است از این رو دریافت خدمت از سوی مردم باید بدون فراز و نشیب همراه باشد.

 

وی اعلام کرد: متأسفانه امروز دریافت خدمت از سوی مردم با فراز و نشیب و سختی هایی همراه است که باید با نگاه خدمت گذارانه به مردم این سختی ها را مرتفع کنیم.

 

انصاری تصریح کرد: روان سازی امور یکی از مسائلی است که در دستگاه قضا مورد توجه است ولی روان سازی موجود با وجود تلاش های انجام شده، کافی نیست و لازم است در راستای اجرای منویات رهبری و کاهش فراز و نشیب های خدمتی هرچه بیشتر تلاش کنیم.

 

وی گفت: اقدامات دست اندرکاران دستگاه قضایی توانسته بخشی از توقعات مردم را پاسخگو باشد ولی مردم همچنان منتظر دریافت خدمات بیشتر و بهتر از دستگاه های خدمتگذار هستند که دستگاه قضایی می تواند در این حوزه نقش آفرینی کند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: دست اندرکاران دستگاه های خدمت رسان به مردم، باید با وظایف و تکالیف شان آشنا باشند و برای این منظور تلاش بیشتری داشته باشند به طوری که سعی آنها در مجموع دامنه خدمتی، تأثیر و انحراف آنها را کاهش دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت نظارت تأکید کرد: نظارت رسالت خطیری است که دستگاه قضا بر دوش دارد که این رسالت دستگاه قضا در کنار خدمات دستگاه های اجرایی می تواند دغدغه های مردم را کاهش دهد و در این بین رویکرد پیشگیرانه امری مهم است که باید به آن توجه شود.

 

انصاری گفت: نکته دیگر این است که باید در کارها استمرار و تداوم را شاهد باشیم چراکه بدون پیگیری و استمرار نظارت نیز کم معنا و کم نتیجه خواهد بود و در امر نظارت نیز نباید متوقف به محدودیت و کمبود امکانات باشیم بلکه باید با تلاش و استمرار این امر مهم را به معنای واقعی و به دور از افراط و تفریط محقق کنیم.

 

وی توضیح داد: در دستگاه های اجرایی به واسطه تغییر دولت ها ممکن است تغییراتی را شاهد باشیم ولی در دستگاه قضا، اقدامات و سیاست ها متأثر از بیان مقام معظم رهبری و دستورات رئیس قوه قضائیه است از این رو انتظار از دستگاه قضایی این است که در جریان خدمت گذاری به مردم نقش آفرینی کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: هدف ما این است که دستگاه های اجرایی بتوانند خدمات خود را در شرایط مطلوب تر و با رضایت بیشتر مردم ارائه کنند و در این راستا نیز تلاش های زیادی انجام شده است ولی ما با نقطه ایده آل فاصله داریم.

 

کد خبر 530097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha