گروههای لابی مرداک در کنگره آمریکا

رابرت مرداک برای زیر پا گذاشتن قانون های مبارزه با رشوه خواری در پارلمان آمریکا در طول ماههای گذشته یک میلیون دلار به لابی های حامی تجارت در کنگره آمریکا بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بعد از افشای انگیزه های شوم و مغایر با ارزش های انسانی رابرت مرداک، غول رسانه ای غرب و آشکار شدن دست هایی آلوده این سیاستمدار مدعی فرهنگ در بلوای شنودهای تلفنی انگلیس این بار ردپایی از او در چشم بستن بر رشوه خواری در مجلس سنای آمریکا آشکار شد.

رابرت مرداک برای زیر پا گذاشتن قانون های مبارزه با رشوه خواری در پارلمان آمریکا در طول ماههای گذشته یک میلیون دلار پول را به لابی های حامی تجارت در کنگره آمریکا بخشیده است.

مرداک این هزینه را به پارلمان تجاری آمریکا اعطا کرده تا به رشوه خواری سیاستمداران خارجی و داخلی توجهی نکند و آنها را گریبانگیر قانون نکند.

با تضعیف شدن قانون مبارزه با رشوه خواری و فسادمالی که مرداک آن را حمایت مالی کرده است هیچ متضرری نمی تواند منتظر حمایت قانونی در آمریکا باشد.

هوگ ایلیز از ، مترز مدیا در این باره اظهار کرد: بار در سطح مقامات آمریکا رشوه خواری ها و فسادهای مالی گسترده ای را دیده ام که به خوبی توانسته اند با گریز از قانون پولهای کلانی را به جیب بزنند و کارهای خود را پیش ببرند.

اتاق تجاری پارلمان آمریکا در مقابله افشای این حقیقت هرگونه ارتباط خود را با مرداک انکار کرد و ابراز داشت: تمام تلاش برای به تصویب رساندن قانونی علیه رشوه خواری از یک سال گذشته آغاز شده است سخنگوی اتاق تجاری پارلمان افزود: هدف این قوانین به دست آوردن قدرتی برای روشن کردن فعالیت تجاری شرکت های داخلی و خارجی است.

در حالیکه حمایت مالی مرداک از پروژه لابی تعلیق قوانین مبارزه با رشوه خواری دست افراد و شرکت ها را به شدت باز می گذارد.

قدرت این پروژه به حدی است که قوانین مبارزه با رشوه خواری در آمریکا که در سال 1977 به تصویب رسید در سنای آمریکا تمام قدرت اجرایی خود را از دست داده است.

به گزارش روزنامه گاردین، رشوه خوارانی که جدیداً مبالغ زیادی را در سستم تجارت آمریکا به جیب زده اند مدعی هستند ما هرگز برای امور تجاری خود رشوه ای را دریافت نکرده ایم.

در حالیکه شواهد نشان می دهد همین رشوه خواران به حمایت قانونهای ناتوان سنای آمریکا با پلیس انگلیس همدست بوده اند.

قیلیپ ریبل، یکی از وکلای رسانه ای در نیویورک اذعان کرد: در هر رشوه خواری سرمایه داران آمریکایی ردی از حمایت مرداک دیده می شود.

از سوی دیگر دولت آمریکا مدعی است که برای زنده کردن قوانین پایمال شده گروه تحقیقاتی گسترده ای را برای شناسایی افراد حامی این طرح مامور کرده است.

نمایندگان کنگره آمریکا نیز آمادگی خود را برای همکاری با این تحقیقات اعلام کرده اند به این ترتیب یکی از دموکراتهای کمیته محافظت از قدرت در مصاحبه با CNN ابراز کرد: کنگره آمریکا خود به خاطر ارتباط با مرداک متهم است.

پیتر کینگ، یکی از نمایندگان نیویورک نفر، به اف بی آی، پلیس آمریکا هشدار داد در مورد شنودهای تلفنی نیز هوشیار باشد.

رابرت مرداک مالک و غول رسانه ای شرکت نیوز کورپورشین در سال 1931 در ملبورن استرالیا به دنیا آمد و فعالیت رسانه ای خود را در روزنامه ای در شهر آدلاید استرالیا آغاز کرد و در چند دهه اخیر رسانه هایی درانگلیس، آمریکا و آسیا را نیز تحت تملک خود قرار داده است.
پدرش سرکیت مرداک ناشر یک روزنامه استرالیایی و مادرش یک یهودی ارتودوکس و از خانواده های ثروتمند یهودی بود ملبورن پس از تحصیلات خود به دلایل مالی و تجاری تبعه آمریکا شد و از آن پس به همکاری با سیاستمداران آمریکایی با رویه صهیونیستی پرداخت.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 53013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha