گاف هایی که کشورهای مدعی حقوق بشر می دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام به شنود مکالمات مردم که در رسانه های انگلیسی مطرح شده، رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی و حقوق بشر خواهد بود.

محمد کرمی راد در گفتگو با شبستان در خصوص اقدام جدید دولت انگلیس برای کار گذاشتن شنود و قتل خبرنگار انگلیسی به دلیل افشای این موضوع گفت: خبر شنود که در کشور انگلیس مطرح شد، فی نفسه مطالبی را در ذهن متبادر می کند و آن این است؛ عموم کشورهایی که ادعای آزادی و دموکراسی دارند، گاهی گاف های بزرگی می دهند و مشکلات عدیده ای را برای آزادی و دموکراسی و حقوق بشری که از آن دم می زنند، به وجود می آورند.

وی با بیان اینکه کشورهایی همچون انگلیس با این ادعا نمی توانند امنیت و آرامش پایدار برای ملت شان به ارمغان ببرند، افزود: آنچه در رسانه ها مطرح شد، طبیعی ست که رسوایی جدیدی را به وجود آورده که بازتاب و تبعاتش بیشتر خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: با وجود چنین مسائلی واضح است که در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی برخلاف آنچه مطرح می کنند، این طور نیست که مردم آزاد باشند و در چارچوب تعاریف آنها زندگی آزادنه ای و راحتی داشته باشند.

کرمی راد ادامه داد: مردم در انگلیس همه جا تحت نظارت هستند. در خیابان ها، ادارات و ... تمام رفتار و حرکات آنها زیر نظر است و اکنون علاوه بر این دوربین های نظارتی که در معرض دید عموم بود، برای مکالمات مردم هم شنود گذاشته اند.

وی یادآور شد: این نشان می دهد کشورهایی که خود را مهد دموکراسی و آزادی بیان می دانند، مدعی بیش نیستند و فقط برای ساختن چهره ای مقبول دروغ پردازی می کنند.
پایان پیام/

کد خبر 53786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha