در حوزه مد و لباس اسلامی به ذائقه و نیاز مردم می توانیم پاسخ دهیم

خبرگزاری شبستان:رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس با ابراز امیدواری از توانمندی کشورمان در عرصه تولید و طراحی پوشاک گفت: در حوزه مد و لباس اسلامی به ذائقه و نیاز مردم می توانیم پاسخ دهیم.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر شامگاه چهارشنبه 19 اسفند با حضور علی جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمید قبادی، رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس و جمعی از طراحان و تولید کنندگان پوشاک در تالار وحدت برگزار شد. آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس

 

حمید قبادی، رییس کارگروه  ساماندهی مد و لباس  در پیام ویدئویی در این مراسم گفت: پنجمین جشنواره  مد و لباس فجر را با همه فراز و نشیب ها پشت سر گذاشتیم؛ جشنواره ای که می رود جای خود را در میان مردم و هنرمندان پیدا کند. در این دوره تلاش کردیم موضوع هویت فرهنگی داشته باشد، برنامه ریزی به سمتی رفت که بار معنایی فرهنگی جشنواره  بالا برود؛ بازخورد صحبت با هنرمندان بسیار مثبت است، کسانی که در دوره های گذشته ما را نقد می کردند تبریک گفتند؛ اگر نقدها منصفانه باشد ما می پذیریم.

 

وی خاطر نشان کرد: نگاه و رویکرد در کشورمان کم کم معطوف به این موضوع مهم می شود، اگر می خواهیم اتفاق علمی را در حوزه فرهنگ و هویت بزنیم یکی از بزنگاه ها مد و لباس است.

هیچ محصول دیگری را در قالب مفهوم پیدا نمی کنیم که ارتباط متکثر داشته باشیم یکی از ابزارهای تاثیرگذار ما در حوزه فرهنگ مد و لباس است و مسئولان متوجه این مهم شده اند.

 

قبادی اظهار داشت: حضور برندهای ملی و فعالی که قالب اقتصادی و صنعتی گرفتند و توانستند فرهنگ و هویت ایرانی را در تولیداتشان لحاظ کنند.طراحان هنرمندانه با جامعه خودشان و با فرهنگ و اصول خودشان ارتباط منطقی برقرار کردند، تلاش دانشگاهیان در حال به ثمر نشسته است، سرفصل های سال تحصیلی جدید  باید با  دروس جدید هنر طراحی لحاظ شود؛ هنرمند نساجی ما بداند که اگر جایگاه منطقی می خواهد باید در خدمت طراحی ایرانی قرار بگیرد.

 

رییس کارگروه  ساماندهی مد و لباس  گفت: بخش مسابقه زنده طراحی امسال شاهکار کرد و تعدادی از طراحان شاهکاری را خلق کردند که باورش برای شرکت کنندگان سخت بود.

 

قبادی تاکید کرد: ما توانمندیم و می توانیم در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی نیاز مردم را پاسخ دهیم، امیدوارم مدیران کشور پیش از گذشته با ما همراه است و احساس کنند که مد و لباس در همه حوزه ها سرنوشت ساز است و  تاثیر مستقیم دارد اعتنا به این مسئله کمک می کند که بسیاری از مشکلات را برطرف کنند همه باید به این مهم کمک کنند.

 

کد خبر 530467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha