کانون موفق/ تعامل با اصحاب  مسجد برگ برنده کانون فرهنگی هنری ثقلین

خبرگزاری شبستان:مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن با بیان اینکه استفاده بهینه از تشکل‌های موجود مسجد، برگ برنده کانون فرهنگی هنری ثقلین است، گفت: مسجد نباید هیچگاه از صحنه زندگی ما حذف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، نقش مساجد بر هیچ کس پوشیده نیست، مساجد خاستگاه و پایگاه انقلاب بوده‌اند و اساسا مسجد فی نفسه جایگاه ترویج معارف اسلامی است، مساجد برای کسانی که می‌خواهند در بستر معرفت اسلامی رشد و نمو یابند، ماوا هستند و در این میان کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت مغتنمی در نیل به این مهم محسوب می‌شوند.

 

با توجه به سخن مقام معظم رهبری که «باید جبهه مومن انقلاب را تقویت کنیم» و با در نظر گرفتن این امر که بخش عمده ای از نیروهای مومن انقلاب در این کانون ها حضور دارند وظیفه مسئولان ذیربط است که در گسترش و تقویت این کانون‌ها فعالیت داشته باشند و در کنار توسعه کمی به توسعه کیفی کانون‌ها نیز توجه کنند تا جوانان بتوانند نقش خودشان را در جهت توسعه فرهنگ عمومی کشور و سبک زندگی اسلامی نشان دهند.

 

کانون فرهنگی هنری ثقلین فومن یکی از کانون‌های فعال استان است که فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی آن زبانزد مردم شهر است، مسئول این کانون حجت الاسلام حسن زاده، همسر بانوی شهیده زهرا دقیقی از شهدای صالحین است که تلاش بسیاری در جذب جوانان به مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگی و هجمه‌های دشمن دارد.

وجود یک امام جماعت خوش‌برخورد از امتیازات مسجد است

حجت‌الاسلام محمدحسن حسن‌زاده، مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: متولیان امر در هر اموری که هستند باید به وظایف خود آشنا باشند.

 

وی با بیان اینکه اگر متولیان بتوانند در وظایف و تکالیفی که به آنها سپرده شده، حدود و اختیاراتشان را بدانند و باورهای درونی خود را پرورش دهند قطعا موفق خواهند شد، افزود: باورهای درونی یعنی مسجد از صدر اسلام تا کنون پایگاه رسیدگی به امورات دین و دنیای مردم بوده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن گفت: مردم وقتی به فضای بابرکت مسجد به خدمت پیامبر می‌آمدند، دنیایشان تامین و به واسطه این دنیا، به آخرت وعده داده شده، رهنمون می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه اگر این نگاه در مجموعه افرادی که در مسجد فعال هستند ساری و جاری باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از مردم وارد مساجد می‌شوند ولی با برخوردهای مناسبی مواجه نمی‌گردند.

 

وی خاطرنشان کرد: وجود یک امام جماعت خوش‌برخورد و پاسخگو به مطالبات مردم، وجود یک هیئت امنای امین و بااخلاق و وجود یک خادم مودب که بداند نمازگزاران آینده، نوجوانان و جوانانی هستند که باید مسجد را پر کنند از امتیازات یک مسجد است.

 

مسجد نباید هیچگاه از صحنه زندگی ما حذف شود

مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن با اشاره به فرمود امام راحل که «مسجدها سنگر است و سنگرها را حفظ کنید»،اظهار کرد: انقلاب ما که ادامه انقلاب اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) و رسیدن به انقلاب حضرت ولی‌عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف)است، زمانی تثبیت شده و قابلیت پیدا می‌کند که مسجد هیچگاه از صحنه زندگی ما حذف نباشد.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و تداوم انقلاب و برکات انقلاب توسط  بچه‌های مسجدی و بسیجی رخ داده است، افزود: افراد در مسجد دارای هر جایگاهی هستند، باید آن جایگاه را برای خدمت به مردم و پرش مسجد به اهداف آرمانی ببینند.

 

وی گفت: به دلیل تقویت باورهای دینی و اینکه مسجد سنگریست که مردم در این سنگر با اعتماد راسخ آمده‌ و سکنا گزیده‌اند تا به سعادتی که اسلام برای یک انسان ترسیم کرده دست یابند، متولیان مساجد باید جایگاهشان را در مسجد،‌ یک جایگاه رشد و تعالی برای مردم بدانند.

مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن با بیان اینکه تعامل بین امام جماعت، هیئت امنا و مردم بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: یکی از عمده دلایل موفقیت کانون فرهنگی هنری ثقلین، شورای فرهنگی این مسجد که متشکل از امام جماعت، دارالقرآن عترت، پایگاه بسیج شهدای گمنام، هیئت رایه العباس و کانون فرهنگی هنری است، می‌باشد که با همکاری یکدیگر عملکرد مثبت برجای گذاشته‌اند.

 

استفاده بهینه از تشکل‌های موجود مسجد، برگ برنده کانون فرهنگی هنری ثقلین

حجت‌الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه بچه‌های مسجد جامع کارها را از یکدیگر جدا نمی‌کنند و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای متولیان و تشکل‌های موجود فعال در مسجد برگ برنده فعالیت‌های مسجد است.

 

وی اظهار کرد: برگزاری مراسمات در اعیاد و وفیات، برپایی یوم‌الله‌های انقلاب اسلامی، کلاس‌های تربیتی و معرفتی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در قالب کلاسهای آموزشی احکام، قرآن، حفظ چهل حدیث و داستان‌های روایی و اخلاق از جمله برنامه‌های این مسجد است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن افزود: متولیان امر مسجد باید صداقت در قول و عمل داشته باشند و حرف‌هایی که برای نوجوانان، جوانان و عامه مردم می‌زنند و چرا‌های آمدن به مسجد را بیان می‌کنند، اگر روحیه و کردار بچه ها تغییر کرده باشد و مانند سابق نباشند این موضوع خود به خود سبب جذب خانواده‌ها به مسجد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: ما باید اطمینان را برای خانواده‌ها ایجاد کنیم که ایجاد اطمینان به اخلاق رفتار و کردار متولیان مسجد بر می گردد، اگر بچه ها از مسجد به خانه می‌روند پیام روشنی داشته باشند بسیاری از مسائل حل شدنی است.

 

موفقیت دشمن در جنگ نرم زیاد است

وی تصریح کرد: اگر یک سابقه‌ای از انقلاب و مساجد بگوییم زود به دوران دفاع مقدس می رویم و به عنوان رزومه کار ارائه می‌دهیم که وضع و اوضاع مسجد در آن زمان چگونه بوده است.

مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌ای که دشمن دارد و تمام هم و غم خود را گذاشته تا بچه‌ها را ازدورن تهی کند موفقیتش از دوران دفاع مقدس بیشتر است.

 

حجت‌الاسلام حسن زاده با بیان اینکه بچه‌ها اگر در داخل مساجد هم بنشینند جسم در مسجد ولی روح در جای دیگر است، اظهار کرد: حضور بچه‌ها در داخل مساجد با توجه به تشکل‌های گوناگونی که در مساجد فعالند از بسیج تا حلقات صالحین و کانون‌های فرهنگی و دارالقرآن، همه در کنار هم به کمیت ما ضرری وارد نمی‌کنند.

 

وی افزود: با این اوصاف که امروزه در جامعه ما وجود دارد حضور جوانان ما در مساجد خیلی ضعیف نیست، ضعف در آنجا است که متولیان امر در شیوه برخورد، مراوده و برقراری ارتباط با نسل جوان از موفقیت‌های خوبی برخوردار نباشند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن گفت: مساجد باید محل بندگی خدا باشد و بندگی خدا توسط افراد انجام می‌شود، فرزندان باید با معارف دین آشنا باشند که این امر کمیت را تبدیل به کیفیت می‌کند.

 

کد خبر 530506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha