جشنواره هفت سین سلامت خانواده با رویکرد اعتیاد یک بیماری قابل درمان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با واپسین روزهای سال جاری جشنواره هفت سین سلامت خانواده با رویکرد اعتیاد یک بیماری قابل درمان با همت اداره کل بهزیستی استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، جشنواره هفت سین سلامت خانواده شامگاه امروز در پارک ایران زمین عظیمیه کرج به همت اداره کل بهزیستی استان البرز و با حضور جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی برگزار شد.

 

حسین کریم پور ماچیانی مدیریت بهزیستی شهرستان کرج سید جواد موسوی معاونت پشتیبانی بهزیستی شهرستان کرج ، جمع دار معاونت حوزه پیشگیری ، معصومه عباسی زاده معاونت توانبخشی ، کهندانی کارشناس حوزه پیشگیری ، حسین امیری مسئول روابط عمومی بهزیستی استان البرز در این مراسم حضور به هم رساندند.

 

 

کریم پور ماچیانی طی این مراسم گفت: این باور را دارم که افراد مبتلا به اعتیاد، تحت عنوان بیماران بهبود یافته، به عنوان الگوی خودباوری در تمامی فعالیت های اجتماعی جامعه نقش اساسی دارند.

 

مدیریت بهزیستی شهرستان کرج افزود: نگاه جامعه به این گونه افراد، به عنوان بیمار می تواند، در روند بهبودی و بازگشت آنان به زندگی تاثیرگذار باشد.

 

 

کهندانی کارشناس حوزه پیشگیری در اداره کل بهزیستی استان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز، گفت : مراکز اقامتی که تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان قرار دارد، پیش از کسب مجوز فعالیت ، دوره های خاصی را با محوریت پرهیز مداری و ایمان مداری را می گذرانند.

 

به گفته وی، زمانی که مردم در سطح جامعه متوجه اعتیاد می شوند، نسبت به آن واکنش منفی نشان می دهند، چرا که اعتیاد چهره زیبایی ندارد، اما وقتی افراد بهبود می یابند به سمت سلامتی قدم بر می دارند می توانند در راه سلامت جامعه قدم های بزرگتری را بردارند، آن زمان روحیه امید و زندگی دوباره در جامعه جریان پیدا می کند.

 

این مسئول در خصوص این پرسش که از چه راهکارهایی مردم می توانند به منظور کمک رسانی به این هدف تلاش کنند، توضیح داد: مردم و خیرین از طریق این جشنواره می توانند، با این افراد همدلی و همراهی داشته باشند و دیگر آن که امیداوری داده شود، که بتوانند بهتر از این تلاش و کار کنند.

 

کد خبر 531844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha