واکنش الازهر مصر به سریال موهن وهابی

مرکز تحقیقات اسلامی الازهر نسبت به پخش سریال«امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که در آن چهره اهل بیت(ع) نشان داده می شود، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در آستانه پخش سریال«امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در ماه مبارک رمضان از شبکه تلویزیونی«الحیاه» مصر، مرکز تحقیقات اسلامی الازهر اعلام کرد: پخش چنین سریالهایی که در آن چهره امام معصوم و اهل بیت(ع) نمایش داده می شود، باید متوقف شود.
شیخ علی عبدالباقی، دبیرکل مرکز تحقیقات اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: الازهر در فتواهای خود پیوسته تجسید چهره انبیاء و اهل بیت(ع) را رد کرده است و این بار نیز با پخش سریال امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که برای نخستین بار است در مصر تولید شده، مخالفت کرده است.وی افزود: باید از پخش این سریالها جلوگیری شود، در غیر اینصورت با این شبکه ها برخورد خواهد شد.
مرکز تحقیقات اسلامی الازهر، یکی از هیئتهای عالی دینی در جهان اسلام است که آراء و نظرات آنها در باب فتاوی محترم شمرده می شود.
سریال«امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نوشته محمد الیساری و محمد الحسیان است و عبد الباری و ابوالخیر، کارگردان آن به شمار می رود و تعدادی از بازگران مشهور نیز در آن بازی کرده اند.
در این سریال، دوره تاریخی شهادت عثمان بن عفان تا شهادت امام حسینع) در کربلا ساخته شده است.
تولید کنندگان این سریال مدعی هستند که برای ساخت این سریال علاوه بر علمای اهل تسنن از علمای شیعه از جمله مرحوم محمد حسین فضل الله نظر خواهی کرده اند، امری که تاکنون تایید را رد نشده است.
این سریال از سوی شرکت النور تولید شده است و قرار است تا در شبکه های مختلف عربی به نمایش درآید.
پایان پیام/
 

کد خبر 53245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha