فتنه گروههای سلفی در رابطه بین کویت و سوریه

جریان سلفی وهابی در کویت با تاسی به اهداف رژیم سعودی در منطقه، فتوای مبنی بر مهدور الدم بودن سفیر سوریه داده است تا بدین روش بر دولت کویت بر قطع ارتباط با سوریه فشار بیاورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سلفی های تندروی وهابی کویت در غیاب موضعگیری قاطع دولت بر مردم کویت می یابند و دولت برای جلوگیری از این خطر واکنشی نشان نداده است؛ به طوری که "هایف المطیری" نماینده سلفی وهابی همپیمان با عربستان پای خود از حد فراتر گذاشته و به مهدور الدم بودن"بسام عبدالمجید" سفیر سوریه در کویت فتوا داده است.

هایف المطیری، نماینده وهابی سلفی تندرو در جمع جریان سلفی تندور در کویت از علمای مسلمان خواست تا ریختن خون همه سفرای سوری در جهان را مباح بدانند و سفیر سوریه را یکی از عناصر حکومت دمشق دانست.

هایف المطیری یک دوست برای رژیم سعودی و دشمن برای ایران است، وی در سخنانی می گوید که "کشورهای عربی امروز از سوی صفوی ها اشغال شده اند" ومقصود از این سخن شیعیان هستند.

درهمین حال، سید حسین القلاف؛ نماینده شیعی کویت نسبت به خطر این دعوت هشدار داده و خواستار اتخاذ موضعی درقبال درخواست مهدور الدم بودن سفیر سوریه در کویت شد.

القلاف دراین باره گفت: اگر دولت موضعگیری در قبال این درخواست اتخاذ نکند پس باید برای ریختن شدن خونها براساس این فتواهای تکفیری آماده شویم و سکوت دولت دراین باره اشتباه است و به زودی هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

این نماینده شیعی از وزیر امورخارجه و کشور خواست تا موضعی قاطع اتخاذ کنند قبل از اینکه جسارت ترویج این اندیشه و فکر خونین را در کشور بیابند و خواستار مهدور الدم شدن وزارا و حتی رئیس شان شوند.

از سوی دیگر، مبارک الوعلان، نماینده سلفی تندور با حمله به حزب الله و حکومت سوریه، "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه را به اوصاف زشت و ناپسند توصیف کرد.

یکی دیگر از نمایندگان وهابی به نام"علی الدقباسی" نیز از ملتهای عربی و اسلامی خواست تا روز سه شنبه آینده برای اعلام مخالفت تعامل با نظام سوری راهپیمایی کنند.

درهمین حال، دکتر جمعان الحربش، نماینده کویتی از وزیر اوقاف خواست تا بر روی خطبا بازنگری انجام دهد و فعالیت خطیبانی را که به بشار اسد حمله و از مخالفان سوریه حمایت کردند،متوقف کنند و ممنوع المنبر یا بازنشسته شوند.

از سوی دیگر، ضیف الله بورمیه، نماینده سلفی از ملتهای عربی خواست تا از نظام سوریه اعلام برائت کنند همچنانکه ملت کویت انجام دادند.

وی گفت: جدایی سفیر سوریه از نظام بشار اسد تنها ضامن بقای با عزت وی در کویت خواهد بود!!

جریان سلفی وهابی در کویت، شاخه سیاسی و رسانه ای نظام سعوی است، به طوری که همه نمایندگان وهابی به دوستی با عربستان و ملک عبدالله بن عبدالعزیز وفادارند و این مسئله را در بحران های بحرین و سوریه به عنوان برگه فشار سعودی بر دولت و امیر کویت که خطر آنها را احساس کنند، نشان داده اند.

این درحالی است که امیر کویت تلاش کرد تا خواسته این جریان که خواهان تخریب روابط این کشور با تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی است، نادیده بگیرد.

نماینده جریان وهابی سلفی تلاش دارند تا روابط کویت با ایران، عراق، سوریه و کشورهای عربی و اسلامی را به بحران بکشانند و بیشتر مواضع این جریان براساس مواضع رژیم سعودی در قبال بحرین، ایران و سوریه است.

ملت کویت از ظهور فراکسیون جریان سلفی تندور در کویت به پدیده سیاسی عقیدتی شکایت می کنند، پدیده ای می خواهد مواع خود را بر مردم کویت با زور و تکفیر اعمال کنند. به طوری که این فراکسیون این جرئت و جسارت را یافته است که همیشه خطبه ها و بیانیه های تهدیدآمیز را به شیخ "ناصر محمد الصباح" نخست وزیر کویت و سایر وزرای حکومت ارایه بدهند و همچیننی پیام های را به امیر کویت ارسال کنند که به عمد به وی اهانت کرده اند.

بنابر گزارش النهرین، دولت کویت هفته گذشته یکی از شخصیت های برجسته این جریان وهابی"مبارک البذالی" را که طرح سیاسی و رسانه ای را برای ایجاد فتنه طایفه ای آماده می
پس از اینکه خطبه های سیاسی این جریان علیه کشورهای عربی و اسلامی و علیه حکوت کویت گسترش یافت، در محافل دولتی کویت ترس از این مسئله که جریان سلفی وهابی انقلاب سیاسی و امنیتی را در این کشور رهبری کند، ایجاد شده است که این جریان حکومت این کشور را به دست بگیرد و دستور کار فکری، قانونی و سیاسی خود را بر همه ملت کویت اعمال کند.
پایان پیام/ 

 

کد خبر 57488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha