متاسفانه نماز را به عنوان اولویت و نور چشمی در نظر نداریم

دبیر ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر استفاده ازتمام ظرفیت های جامعه برای ترویج نماز گفت: مسئله این است که ما نسبت به نماز بالغ نشده ایم. یعنی نماز را به عنوان اولویت و نور چشمی در نظر نداریم.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام محسن قرائتی دبیر ستاد اقامه نماز کشور در گردهمایی شوراهای اقامه نماز استان ها و استانداری های سطح کشور گفت: مسئله این است که ما نسبت به نماز بالغ نشده ایم. یعنی نماز را به عنوان اولویت و نور چشمی در نظر نداریم. بالغ در نماز امام بود که وقتی در بیمارستان به دلیل بی هوشی ده دقیقه نمازش به تاخیر افتاد ناراحت شد و گفت در تمام عمرم نمازم را اول وقت خوانده بودم.

وی افزود: با تبصره و آیین نامه و کارهای اداری نمی توان نماز را در میان مردم نهادینه کرد، بلکه باید در مسئولان اقامه نماز در کشور سوزی ایجاد شود که خود را نسبت به این موضوع موظف و مامور ببینند و منتظر بخشنامه و آیین نامه نمانند.

 

حتی یک کتاب که به زبان ساده بتواند اسلام را به مردم معرفی کند نداریم

دبیر ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از کتاب هایی که در مورد معرفی اسلام نوشته می شود گفت: حتی یک کتاب که به زبان ساده بتواند اسلام را به مردم معرفی کند نداریم و متاسفانه نویسندگان معمولاً به مطالبی می پردازند که به درد مردم نمی خورد. به عنوان نمونه قرآن تنها به 345 زبان ترجمه شده در حالی که انجیل به دو هزار زبان ترجمه شده است؛ بنابراین نباید در هیچ حالی قانع و مغرور شویم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان این که نماز باید در جامعه نمود داشته باشد، گفت: باید نماز مانند نیمه شعبان و ظهر عاشورا باشد و برای این کار احتیاج به یک نهضت عظیم و ایجاد موجی ملی داریم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های مختلف مردم مانند جوانان، بسیج، دانشجویان و... برای تبلیغ نماز استفاده کرد و نماز باید از ستاد اقامه نماز و سازمان تبلیغات بیرون بیاید و به صورت خودجوش توسط مردم اداره شود.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که باید برای اقامه نماز از خدا استمداد کنیم، گفت: در قرآن به استمداد حضرت ابراهیم از خداوند برای اقامه نماز اشاره شده است. همچنین ایشان برای اقامه نماز در نسل آینده نیز دعا کرده است که به ما می آموزد باید چشم انداز ما برای اقامه نماز نسل آینده باشد.

 

مساجد باید بی تکلف و کوچک ساخته شوند

حجت الاسلام الاسلام قرائتی بیان کرد: مساجد باید بی تکلف و کوچک ساخته شوند. هر چه مساجد بزرگتر باشند اداره آنها سخت تر و طبعاً مشکلات بسیاری را برای اداره کنندگان آن به وجود می آورند.

وی با بیان این که خداوند دو نوع کار را در قرآن نام می برد، گفت: یک نوع این است که انسان حق یک کار را ادا کند که با عناوینی مانند حق تقاته، حق جهاده و... از آن نام برده شده است. این قسم بسیار سخت است و کسی نمی تواند حق فرایض الهی را ادا کند و صورت دوم این است که انسان تا جایی که می تواند آن کار را انجام دهد در  قرآن آمده اتقوا الله ما استطعتم. ما همه می توانیم از آنچه هستیم بهتر باشیم و برای نماز بیشتر و بهتر وقت بگذاریم.اما مشکل اینجاست که نماز برای ما اولویت ندارد.

 

ظرفیت های بسیاری در مورد اقامه نماز داریم که هنوز از آنها استفاده نکرده ایم

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های جامعه گفت: ما ظرفیت های بسیاری داریم که هنوز از آنها استفاده نکرده ایم. به عنوان مثال چندهزار دکتر و مهندس داریم که فرزند روحانی هستند و می توان از آنها برای تبلیغ نماز در سطح جامعه فرهیخته استفاده کرد و یا 20 هزار طلبه غیرمعمم داریم که باید از آن ها در عرصه تبلیغ استفاده کنیم.

وی بر ضرورت انجام تبلیغات و کارهای فرهنگی فکری تاکید کرد و گفت: اگر خواستید میان هدیه دادن سجاده یا کتاب یکی را انتخاب کنید کتاب اولویت دارد و باید سعی کنیم سطح فکر جامعه را بالا بیاوریم.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: باید خود را با کسانی مقایسه کنیم که از تمام هستی خود برای تبلیغ دین گذشتند و از تمام ظرفیت های فردی و جمعی در این راه استفاده کردند که اگر این مقایسه انجام شود دیگر به کارهای اداری قانع نمی شویم و با تمام وجود به تبلیغ دین می پردازیم.

شایان ذکر است، گردهمایی شوراهای اقامه نماز استانها و استانداری ها امروز چهارشنبه 29 تیر در وزارت کشور با حضور حجت الاسلام قرائتی برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 53248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha