کمتر از 50 درصد فعالیت های ستاد اقامه نماز در حد مطلوب بوده است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه کارهای انجام شده در این ستاد کمتر از 50درصد حد مطلوب بوده است گفت: اگر نهضت اساسی در زمینه ترویج نماز ایجاد نکنیم درآینده دچار مشکلات عدیده ای در زمینه نماز می شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مجتبی کلباسی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گردهمایی شوراهای ستاد اقامه نماز استان ها و استانداری های کشور گفت: ستاد اقامه نماز در بخش دولتی و دستگاه ها کارهای ارزنده ای انجام داده است و به جرات می توان گفت اگر این فعالیت ها نبود وضعیت نماز در جامعه بسیار بدتر از وضع فعلی بود با این حال آنچه انجام شده کمتر از 50 درصد حدمطلوب بوده است.

وی افزود: بخش عمده کار و نماز باید در توده های مردم پیگیری شود برای ترویج فرهنگ نماز تنها در سطح ادارات و دستگاه های دولتی کافی نیست بلکه باید فعالیت گسترده ای در بدنه مردم انجام شود.

حجت الاسلام کلباسی تصریح کرد: در ستاد اقامه نماز به این نتیجه رسیدیم که باید از طریق تشکلات مردمی در هیئت ها در این زمینه اقدام کنیم و گروه هایی را تشکیل دهیم که در مورد نماز آموزش ببینند و در سطح جامعه به تبلیغ بپردازند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت سمن ها در ترویج نماز استفاده کرد گفت: به عنوان مثال در قم سمن هایی با صدهزار عضو وجود دارد اما هیچ کدام در مورد نماز کاری انجام نمی دهند می توان از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد و با همکاری جدی بین استانداری ها و ستادهای اقامه نماز امر ترویج فرهنگ نماز را به میان مردم انتقال داد.

وی ادامه داد: اگر نهضت اساسی در زمینه ترویج نماز ایجاد نکنیم در آینده دچار مشکلات عدیده ای در زمینه نماز خواهیم شد وضعیت نماز در جامعه خوب نیست نه اینکه فعالیتها خوب نباشد بلکه نتایج خوب نیست با نگاهی به مراکز دینی و غیردینی همین تهران می توان به این مساله پی برد.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه باید حرکت جهادی در زمینه ترویج جهاد آغاز شود گفت: این مشکل وجود دارد که وقتی ببینند کاری به صورت دولتی انجام می شود خود را عقب می کشند به همین دلیل باید از ظرفیت خود مردم برای تبلیغ استفاده کرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مساجد نیمه کاره فراوان در اقصی نقاط کشور گفت: بسیاری از مساجد را در سراسر کشور می بینیم که به صورت نیمه کاره رها شده اند باید طرحی آماده شود که این مساجد بتوانند وام بگیرند و در مدت اندکی کار ساخت مسجد را به پایان برسانند.

وی افزود: متاسفانه مدیران تصورشان این است که کار برای نماز هزینه است و به آن به عنوان سرمایه نگاه نمی کنند در صورتی که همان مدیران مثلاً در ساخت یک پل هیچگاه شک نمی کنند که ضروری است در صورتی که اگر بتوانیم جامعه ای نمازخوان تربیت کنیم امنیت بالا می رود و از سطح جرم در جامعه کاسته می شود.

شایان ذکر است، گردهمایی شوراهای اقامه نماز استانها و استانداریها امروز چهارشنبه 29 تیر در سالن وزارت کشور با حضور حجت الاسلام قرائتی انجام شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 53249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha