کلکسیون مشهورترین سگها در کاخ سفید هستند!

همه رییس جمهوری های آمریکا به غیر از نقاط اشتراک خود در جنگ طلبی و مواضع ضدحقوق بشر نقطه مشترک دیگری هم با هم دارند و آن عشق به سگ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جرج واشنگتن، جان آدامز، بنیامین فرانکلین، توماس جفرسون، بیل کلینتون، رونالد ریگان، جرج بوش، باراک اوباما که نام همه آنها به عنوان روسای جمهوری آمریکا برای همه آشناست علاوه بر نقاط اشتراکی که در جنگ طلبی، کشورگشایی، نقض حقوق بشر و غیره دارند در یک زمینه دیگر نیز با یکدیگر مشترک هستند و آن عشق وافر همه آنها به سگ است که موجب شده هر کدام در دوران خود کاخ سفید را محل اقامت مشهورترین و بزرگترین سگهای آمریکایی کنند.

جرج واشنگتن که ویژگی های شخصیتی او به عنوان یک رییس جمهور کاملاً شناخته شده است را می توان پدر نژاد " فاکس هوند" سگهای آمریکایی نامید.

درست قبل از جنگ استقلال، واشنگتن مبلغ هنگفتی را برای خرید گروهی از فاکس هوندهای جوان از انگلیس به این کشور اعطا کرد و در سال 1785 میلادی نیز  مارکوس دولافایتی، دوست فرانسوی جرج واشنگتن سه فاکس هوند فرانسوی را به عنوان هدیه برای او فرستاد.

سگهای شکاری فرانسوی و انگلیسی در آمریکا پرورش داده شدند و نسل جدیدی از سگهای شکاری آمریکایی را به وجود آوردند.

جرج واشنگتن در خاطرات خود به کرات به سگهایی که همانند معشوقه او بودند اشاره کرده است.

یکی از ماجراهای جالبی که به خاطر عشق وافر واشنگتن به سگها در یک رویارویی میان نیروهای آمریکایی و انگلیسی در سال 1777 میلادی پیش آمد این بود که یک سگ" تری یر " کوچک متعلق به یکی از ژنرال های انگلیسی که در خطوط جنگی میان انگلیس و آمریکا سرگردان شده بود از سوی آمریکایی ها دستگیر شد و نزد واشنگتن آورده شد . همه تصور می کردند که واشنگتن این سگ را برای تضعیف روحیه ژنرال انگلیسی نزد خود نگه خواهد داشت اما در کمال تعجب او سگ را به محل اقامت خود برد و آن را تمیز کرد و غذا داد و سپس با اعلام آتش بس سگ را با یک پرچم آتش بس به سوی فرمانده انگلیسی فرستاد.

توماس جفرسون هم آنقدر عاشق سگهایی از نژاد "بریارد "بود که عروسک های ساخته شده از روی سگهای خود را به دوستانش هدیه می داد.

بنیامین فرانکلین نیز با سگ خود به پیاده روی های طولانی می رفت و بیشتر وقت خود را با سگش می گذراند.

از مشهورترین سگهایی که در کاخ سفید حضور داشتند می توان به "فالا "اشاره کرد که متعلق به فرانکلین روزولت بود .او حتی بر روی عرشه کشتی ساوانا جایی که روزولت و چرچیل پیمان آتلانتیک را امضا کردند نیز حضور داشت.

بنابر گزارش گلوبال ریسرچ ، ریچارد نیکسون هم صاحب یکی از سگهای بسیار محبوب و مشهور کاخ سفید به نام "چکرز "بود که در بیشتر سخنرانی های نیکسون همراه او بود و یکی از سخنرانی های نیکسون معروف به سخنرانی چکرز است که در آن نیکسون تاکید کرد که جریان کمکهای تبلیغاتی غیرقانونی به او یک دروغ محض بوده است.

برخی از این سگها مانند سگ" وارن هاردینگ " که" لادی بوی" نام داشت نقش های سیاسی مهمی را در جامعه آمریکا ایفا کردند.

هاردینگ هرگاه می خواست از مخالفان سیاست های خود انتقاد کند در مصاحبه های مطبوعاتی حرفهای خود را از زبان این سگ بیان می کرد تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشد.

اما داستانی که از همه داستانهای مربوط به سگهای رییس جمهوری های آمریکا جالب تر است سگ دختر باراک اوباما بود، وی در سخنرانی آغاز ریاست جمهوری خود به دخترانش قول داده بود که یک سگ برای آنها به کاخ سفید بیاورد و این موضوع تا چندین ماه یکی از موضوعات اصلی و مهم و مورد بحث برای اوباما بود اینکه خانواده اوباما سگ خود را از چه نژادی انتخاب می کنند تا مدتی طولانی موضوع داغ کاخ سفید بود.

پایان پیام/
 

کد خبر 53311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha