دومین شب خاطره دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد

دومین شب خاطره دفاع مقدس به همت دفتر ادبیات مقاومت و هنر پایداری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته(22 آذر) در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیر دفتر ادبیات مقاومت و هنر پایداری حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد، شب گذشته(22آذر) در ابتدای این مراسم گفت: این دفتر با برگزاری دومین شب خاطره قصد دارد این برنامه را در استان نهادینه کند و بر این اساس سعی شده است در هر ماه، 3 تن از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس به خاطره گویی بپردازند.


سید ناصر حسینی پور افزود: مخاطب ما در این برنامه بیشتر نسل جوان است زیرا این نسل، امام (‌ره ) و جنگ را ندیدند و شناخت و الگوگیری از قهرمانان جنگ ضروری است.


وی بیان کرد: لازم است برنامه های شب خاطره در استان شناسایی شود تا با برگزاری این برنامه ها در جهت ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس تلاش کرد.


در ادامه پرویز رضایی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز گفت: رزمندگان هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا این نظام حفظ شود.


وی با بیان اینکه نباید از مشکلاتی که در جامعه هست نگران بود زیرا این مشکلات همیشه بوده و حل می شود، عنوان کرد: رزمندگان دفاع مقدس به خاطر عشق به اسلام و انقلاب این جنگ هشت ساله را تحمل کردند.


وی بر مکتوب نمودن خاطرات دفاع مقدس تاکید کرد و با اشاره به کتاب دا گفت: کتاب "دا" دنیایی از عظمت و تفکر حسینی و دینی است و خواندن آن برای همه لازم و ضروری است.


بنابراین گزارش، در ادامه حسن وکیلی از بسیجیان دوران دفاع مقدس نیز گفت: سالها بود که رزمندگان استان در انتظار برگزاری چنین برنامه هایی بودند و برگزاری این برنامه حرکت خوبی در جهت ثبت حماسه هایی است که توسط فرزندان این دیار به منصه ظهور رسیده است.


وی افزود: گاهی برخی کشورها برای ایجاد خودباوری در جوامع خود به افسانه سرایی روی می آورند اما ما هنوز این معدن حماسه های واقعی و حقیقی مان را نتوانستیم به خوبی انتقال دهیم.


وکیلی اظهار داشت: اگر تنها درصد کمی از رشادت ها و حماسه های فرزندان خود در دفاع مقدس را بدون از اغراق ثبت و ضبط کنیم بزرگترین خدمت را به ملت و کشور خواهیم کرد.


وی بیان داشت: با بیان این خاطرات و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می توانیم نسل های امروز و فردا را از هر تهاجمی بیمه کنیم.


این رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: یادگاران دفاع مقدس گنجینه هایی از خاطرات هستند که یکی یکی از بین ما می روند و لازم است نسبت به برگزاری مستمر چنین برنامه هایی اهتمام ورزید.


وکیلی عنوان کرد: ما نتوانستیم بعد از جنگ حماسه ها و فداکاری های جوانان این دیار در دفاع مقدس را به خوبی به تصویر بکشیم و تا دیر نشده باید در این خصوص تلاش نماییم.


وی تصریح کرد: خانواده ای در این استان نیست که سهمی در دفاع مقدس نداشته باشد و بر این اساس پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس در جامعه ضروری است.


در ادامه سید شکرالله وهابی زاده یکی دیگر از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز گفت: هشت سال دفاع مقدس تکرار طولانی عاشورا بوده است و فرهنگ دفاع مقدس نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا می باشد.


وی افزود: اگر خاطرات و نوشته های رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس را بخوانید و بشنوید، می بینید که چقدر دفاع مقدس ما به کربلا و عاشورا نزدیک بوده است.


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد، وهابی زاده بیان داشت: تمام شب های دفاع مقدس همچون شب عاشورا بود و تمام روزهای عملیات شبیه عاشورا بود.


این فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: امدادهای غیبی زیادی را در طول دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ با چشم خود دیدیم که رزمندگان را در جنگ با دشمن بعثی یاری می دادند.


وهابی زاده بر توجه بیشتر به خانواده های شهدا در استان تاکید کرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 5337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha