دولت عربستان باید تضمین های لازم را در مورد امنیت حجاج ایرانی بدهد

خبرگزاری شبستان:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتارهای عربستان و خصومت های این کشور علیه ایران گفت: در صورتی ما حجاجمان را به سرزمین وحی می فرستیم که تضمین های لازم از سوی دولت سعودی برای تامین امنیت آنها داده شود.

 

محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد خصومت عربستان با جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: رفتار عربستان جدای از سیاستهای امریکا نیست، قطعاً سیاستمداران امریکایی هستند که امروز به عربستان دیکته می کنند و بحث بخشی از تحریمها نیز حاصل همین سیاستهاست.

 

وی اظهار کرد: شاید بخشی از تحریمها را خود امریکاییها علیه ما وضع می‌کنند اما بخش دیگر نیابت به کشورهای دیگر است، یعنی کشورهایی که با ما در نزاع هستند یا رقیب ما هستند این ظرفیت را دارند که این نیابت را بپذیرد و چنین تحریمهایی را علیه ما اعمال کنند.

 

جوکار با اشاره به تحریم خطوط هواپیمایی ماهان در ممنوعیت پرواز بر فراز اسمان عربستان خاطرنشان کرد: این رفتارهای عربستان نشان از این دارد که امریکا دست از خصومتهای خودش برنداشته است و از طریق دولتهای دست نشانده دست به این اقدامات می‌زند.

 

جوکار تاکید کرد: عربستان در حال حاضر درگیر مشکلات جدی در کشور خودش است و فکر می کند با این اقدامات سخت علیه ایران می تواند جلوی بیداری اسلامی را در ان کشور بگیرد. و قطعا چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: عربستان در یمن، سوریه، لبنان و سایر کشورها موفق نبود و اقداماتش بیشتر واکنشی است نسبت به موفقیتهای جمهوری اسلامی ایران و ما فکر می کنیم که انها در اینده نیز قصد دارند سفر حجاج ما را به سرزمین وحی دچار مشکل کند این در صورتی است که ما در شرایطی حجاجمان را برای مناسک حج می فرستیم که تضمین های لازم برای امنیت انها از سوی دولت سعودی داده شود.

 

جوکار تاکید کرد: قطعاً جلسه ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با بحث حج تمتع امسال با حضور مسئولان حج و زیارت برگزار می شود و در این جلسه با توجه به همه جهات بررسیهای همه جانبه ای در مورد سفر حجاج به عربستان انجام می شود.

 

کد خبر 534709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha