هشت سال دفاع مقدس ویترین کوچکی از عاشورا و کربلا بود/ هشت سال دفاع مقدس تمامی فتنه ها را نقش بر آب کرد

خبرگزاری شبستان: نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ایام محرم و هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس ویترین کوچکی از عاشورا و کربلا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح جوکار، مسئول دفتر آستان قدس رضوی  در استان یزد و نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی امروز (6 مهر) در همایش تجلیل از حقوقدانان  نمونه بسیج حقوقدانان استان یزد با عنوان « شکوه پایداری»  در محل سالن شهید بهشتی دادگستری استان یزد گفت:تقارن این ایام، تناسبی را در جامعه ایجاد کرده است زیرا آنچه را ما از دفاع مقدس داریم نشات گرفته از قیام امام حسین (عیه السلام) است و نسخه تکمیل شده دفاع مقدس را در کربلا با تفاوت هایی داریم.

 

وی افزود: ما اگر ویترین کربلا را نگاه کنیم پر از تلخی های و غصه ها است که بر فرزندان پیامبر گذشته است و قابل تحمل برای ما نیست و دفاع مقدس ما گوشه کوچکی از ویترین کربلا است.

 

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:خداوند متعال قطعه کوچکی از عاشورا را در هشت سال دفاع مقدس نشان داد و این حکمتی داشت بدین صورت که این ایرانی مسلمان، بار دیگر گوشه ای از عاشورا را تجربه کند.

 

جوکار ادامه داد: بار دیگر عرصه کربلا برای همه بشریت بازگو شد و ما توانستیم بار دیگر آن مصیبتی که بر اهل بیت رفت و با این مصیبتی که بر سر ما رفت، اقتدارو عظمت و شوکت اسلام و مسلمانان را در دنیا بیان کردیم و درس های عظیمی از آن گرفتیم.

 

وی تصریح کرد:ما اگر در تاریخ خود نگاه کنیم شاهد تهاجمات زیادی به کشورمان شده است و قریب به 700 سال هویت ما گم شد و حکومت های مختلفی در کشور ما آمدند ولی در پایان هشت سال دفاع مقدس می بینیم که در جنگ نابرابر حتی یک وجب از خاک ما داده نشد.

 

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود:هشت سال دفاع مقدس تمامی فتنه ها را نقش بر آب کرد و ما از دفاع مقدس درس معنویت گرفتیم و آنچه را که توازن قدرت را به نفع رزمندگان اسلام رقم زد این بود که حضرت امام (ره) با تلفیق وجدان پاک جوانان با اعتاقادات و ارزش های اسلامی چنان قدرتی ایجاد کرد که ما بر دشمنان خود فائق آمدیم.

 

جوکار بیان کرد:امروز قدرتی که در قالب قانون اساسی و بر اساس کتاب الله و در راس آن ولایت فقیه و تدوین استراتژی مقابله همه جانبه در مقابل تهدیدات باعث شد که در مقابل دشمنان پیروز شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه که باعث برتری ما شد توکل بر خدا و معنویت و ایثار بود و آنچه که کمبودهای ما را در هشت سال دفاع مقدس جبران کرد روجیه جوانان ما و فداکاری های آنها بود.

 

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس درس مقاومت به ما داد و ایستادگی رمز موفقیت ما بود و عزت و اقتدار را در سایه مقاومت بدست آوردیم.

 

جوکار گفت:ما در جنگ هیچگاه به بن بست نرسیدیم و حتی بن بست شکنی در سایه خلاقیت بچه های رزمنده  داشتیم.

 

وی بیان کرد:ما در هشت سال دفاع مقدس بر روی پای خود تکیه کردیم و به عصای بیگانگان تکیه نکردیم و امروز به این نحو به فناوری دفاعی به خود کفایی رسیدیم.

 

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود:آنچه را که امروز دشمن روی آن تاکید مبنی بر مذاکره دارد بحث موشک های ما است که از ان می ترسد.

 

جوکار ادامه داد: ما اگر درس های هشت سال دفاع مقدس را در بخش های مختلف سیاسی و غیره اتکا می کردیم امروز شاهد این تهدیدات دشمنان نبودیم ولی با این وجود تهدیدهای آنها اثری ندارد..

 

وی گفت:غرب با ایجاد فرزند نامشورع تکفیری ها سعی داشته تا شیعه و سنی را به جان هم بیاندازد اما امروز بر خلاف نظر آنها انجام شده است که نشان از مقاومت و ایستادگی انقلاب و مدل موفق جمهوری اسلامی برای ملت های مختلف بود.

 

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود:هشت سال دفاع مقدس تولید الگوی رفتار حقیقی دینی، مدیریتی بود که شهید خرازی ها و باکری ها الگویی برای مبارزه و فرماندهی بودند و امروز نیز این الگو برای لبنان و عراق و یمن به نحوی باعث پیروزی آنها شده است.

 

جوکار خاطرنشان کرد: آل سعود خسته شده است و علی رغم این که بدترین جنایت ها را بر سر ملت یمن آورده است اما سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی به عنوان الگوی برتر هشت سال دفاع مقدس بود.

 

وی ادامه داد: شهدای ما مربوط به یک منطقه نبودند و شهدای مدافع حرم ما دنیا را آژاد کردند و متعلق به همه دنیا هستند که شهید حججی نمونه ای از این افراد بود که در دنیا زلزله انداخت و حقانیت ما را نشان می دهد.

 

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دشمنان ما نمیخواهند که پیروزی انقلاب اسلامی را ببینند

 

جوکار با اشاره به توطئه استقلال کردستان عراق افزود: کردستان عراق توانایی کشور شدن را ندارند ولی فتنه از جایی آغاز می شود که منطقه ای کرد نشین است و سعی دارند تا از طریق کردها وارد شوند و جالب این است که داعش زمانی که به مناطق کردنشین حمله می کند پس از جواب نگرفتن از آمریکا و انگلیس دست به دامن سردار سلیمانی می شوند اما با این وجود فتنه ای دیگر ایجاد شده است.

 

وی بیان کرد:آل سعود خبیث امروز صنایع دفاعی امریکا را با 500 میلیارد دلار نجات داد و وحشیانه بر سر مردم بی دفاع یمن می ریزد اما امروز تا دو ماه آینده طومار داعش در سوریه بر چیده خواهد شد.

 

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما توکل به کدخدا در هشت سال دفاع مقدس نداشتیم و امروز نیز استراتژی ما توکل بر خدا است.

 

جوکار تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی است که متحدین زیادی برای ما آفریده است و عزت برای ما بوجود آورده است و امروز باید هوشیار باشیم و گول آمریکایی ها را نخوریم.

 

وی گفت: ما باید کاری کنیم که هزینه های آمریکا را افزایش دهیم و در این صورت کوتاه می آید و اگر دید که عقب نشینی می کنیم حتما پا فراتر می گذارد.

 

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما امیدواریم در سایه ساز تدابیر رهبر معظم انقلاب پیروزی های ما تداوم داشته باشد و همت و فداکاری و تلاش ملت ایران بتوانیم از موانع عبور کنیم.

کد خبر 658977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha