هیچ کس نمی تواند مانعی برای آب خوردن مردم استان یزد شود

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به میزان حقوق استان های همجوار از آب های انتقالی گفت: هیچ کس نمی تواند مانعی برای آب خوردن مردم استان یزد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد شب گذشته ( ۲۵فروردین) در نشست با اصحاب رسانه استان یزد گفت: انتخابات و حضور رئیس جمهور در یزد به عنوان دو رویداد سال گذشته در استان یزد بود که رسانه ها نقش مهم و به سزایی داشتند.

وی افزود: سال جدید با رویکرد تازه قدم به زمان جدید گذاشتیم بدین معنا که برای نو کردن ها جلو برویم و امیدواریم که رسانه ها نیز با نقدهای سازنده در راستای شعار سال پیش برویم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما باید حقوق مردم را در نظر بگیریم تا بتوانیم خود را کنترل کرده و به خود اجازه نمی دهیم که حقوق دیگران را نادیده بگیریم.

میرمحمدی تصریح کرد: اولویت های اعتباری تخصیص سفر رئیس جمهوری شامل آب، گردشگری، حمل و نقل و مباحث فرهنگی و محیط زیست بوده است که بالغ بر 9 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد.

وی با اشاره به وضعیت آب رسانی به یزد افزود: هیچ حق و حقوقی هیچ یکی از افراد استان اصفهان نسبت به آب انتقالی به یزد ندارند و آب شیرین مورد نیاز مردم به یزد انتقال داده شده است و هیچ کس اجازه ندارد مانعی برای آب خوردن شود اما ممکن است برخی جریانات سیاسی از روی اغراض بهره برداری کنند که از آنها جلوگیری خواهد شد.

استاندار یزد بیان کرد: تدبیر و امید در فضای غم و اندوه و جدال شکل نمی گیرد بنابراین باید با تدبیر و امید اقداماتی انجام شود که مردم با نشاط و انرژی باشند و هرکس نقش خود را به خوبی ایفا کند و به همین دلیل رویکرد به بخش خصوصی هم بایستی این چنین باشد و دولت کمک در خدمت گذاری می کند.

میرمحمدی گفت: بیش از یک میلیارد و 400 میلیارد ریال اعتبار در این سفر برای آب در استان یزد در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: ما در این دوران در خصوص آلاینده های صنعتی حساسیت زیادی داریم که بررسی های مختلفی را نیز در این راستا داشتیم که کوره های آجر پزی و کارخانه ها از جمله این موارد بود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی سرطان در سفر مصوب شد و توسط سازمان تامین اجتماعی ایجاد خواهد شد و به صورت پیگیری خواهد کرد .

میرمحمدی تصریح کرد: ما هرجایی احساس کنیم که نیاز هست تغییر می دهیم و برخی تغییرات بدون هماهنگی ما است و هر کسی که برای نظام کار کرده ارزشمند است و هر تغییری  بر اساس تصمیم ما بر اساس احترام خواهد بود.

وی افزود: همه برای نظام و برای مردم هستند بنابراین باید خدمات افراد را احترام بگذاریم و باید به تفکرات افراد نیز احترام  بگذاریم.

استاندار یزد گفت: من مدیرانم را صد درصد قبول دارم و به آنها نیز اعتماد دارم و زمانی که خلاف آن را دیدم لحظه ای درنگ نخواهم کرد.

میرمحمدی افزود: تمام تلاش ما این است که یک لحظه مشکل برای مردم بوجود نیاید و با توجه به مشکلات آب در استان همچنان برای آن برنامه ریزی کرده ایم و همه فکر ما این است که یک لحظه آب قطع نشود و تصمیم گیران نیز با جنجال تصمیم نمی گیرند.

وی بیان کرد: ما سیستم پایداری به نام قنات داشتیم که به میزان نزولات آسمانی از آن استفاده می کردیم اما امروز به هر نحوی از سفره های آب زیر زمینی استفاده می کنیم بدین معنی است که میزان برداشت ما از سفره های زیر زمینی زیاد تر است که باید برای ان نیز برنامه ریزی کنیم و باید با توجه به شرایط زیست محیطی از این ناهماهنگی در برداشت آب جلوگیری کنیم.

وی افزود: انتقال آب از ضرورت های بیداری جمعیت و سیستم های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما باید برای هر امری مدیریت درست داشته باشیم و اگر نباشد مشکل خواهیم داشت و مدیریت مصرف آب در استان یزد امری مهم است و این مدیریت نیز در استان خوب بوده است.

کد خبر 536218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha