پیش بینی میزبانی ۱۴۰ مسجد استان همدان از معتکفان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، از پیش بینی ۱۴۰ مسجد این استان در ایام اعتکاف خبرداد و گفت: مساجد استان همدان آماده پذیرایی از معتکفان هستند.

حجت الاسلام علی مراد کیانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: امسال 140 مسجد در استان همدان آماده میزبانی از معتکفان هستند و این در حالیست که امکان  افزایش یا کاهش تعداد مساجد را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه فضای اعتکاف فضایی برای خودسازی انسان است، افزود: هر فردی که در مراسم اعتکاف شرکت کند از آن فضای معنوی برخوردار می شود و به صورت مستمر سال های آتی هم در این مراسم حضور پیدا می کند.

 

وی تصریح کرد: هزینه اعتکاف در شهر همدان ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و کسانی که بضاعت مالی پرداخت این مقدار را ندارند نیز حمایت خواهند شد.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر در جامعه ای ما امر خودسازی در حوزه اعتکاف به خوبی صورت می گیرد و اعتکاف باید به یک حرکت معنوی نهاد سازی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام کیانی با اشاره به حضور پررنگ خانم ها در مراسم معنوی اعتکاف، ابراز کرد: عمدتا بانوان خانه دار هستند و به تبع آن همیشه حضور پر رنگی در مراسم های دینی و معنوی دارند و به همین منظور  همه ساله شرکت بانوان در مراسم اعتکاف بیش از آقایان است.

 

وی گفت: اعتکاف فرصتی مناسب جهت پرورش روح، تهذیب نفس، خودسازی، رسیدن به قرب الهی و کنار زدن دل از دلبستگی‌های مادی است و از فرصت معنوی اعتکاف باید در جهت بالا بردن بینش و سازندگی استفاده شود و در جهت نهاد سازی از همه ظرفیت‌ها بهره برد.

 

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران بسیاری از سنت های حسنه فراموش شده در کشور احیا شد که یکی از این سنت ها ، سنت حسنه اعتکاف بود.

کد خبر 536557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha