برگزاری سومین کنگره ملی شعر روستا به میزبانی یزد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر روستا گفت: سومین کنگره ملی شعر روستا۳۱ فروردین ماه در شهرستان خاتم برگزار می شود.

علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شعر روستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گفت: سومین کنگره ملی شعر روستا سه شنبه 31 فروردین ماه به میزبانی یزد در روستای سرچشمه شهرستان خاتم برگزار می شود.

 

وی افزود: این کنگره با استقبال علاقمندان همراه شده است که 450 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و  در مجموع ١٧٦ شاعر کشوری آثار خود ارسال کرده بودند که از 20 نفر برگزیده اصلی و چهار شایسته تقدیر سپاس‌گزاری می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: آثار ارسال شده به این دبیرخانه در 6 بخش مورد داوری قرار گرفته است که در بخش های زیر18 سال، 18 تا 40 سال، 40 سال و بالاتر، ترانه و شعر محاوره، طنز و شعر کودک است.

 

غیاثی بیان کرد: ما این کنگره را در محورهای «الفبای مهربانی»، «دامنی از شکوفه»، «آداب آسمانی‌ها»، «نان حلال عشق»، «گلدسته‌های نور»، «آرایه‌های زندگی»، «قنوت‌ها و قنات‌ها»، «خاک آسمان‌خیز»، «فرزندان این آب و خاکم» و «سرچشمه‌های آگاهی» برگزار کرده ایم.

 

وی ادامه داد: ما همزمان با برگزاری سومین کنگره ملی شعر روستا از کتاب هایی همچون کتاب شعر روستا از اشعار برگزیده شاعران سومین کنگره ملی شعر روستا رونمایی خواهیم کرد.

کد خبر 536591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha