تشکیل مدارس ویژه تامین اجتماعی/ اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتباربرای اعزام به عتبات عالیات

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: قصد داریم طرحی را برای تشکیل مدارس ویژه تامین اجتماعی تدوین کنیم تا این مدارس خدمات ویژه ای را به دانش آموزان ارائه دهند. در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم .

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی امروز در نشست خبری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی گفت: در سال گذشته برای اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد و توانستیم ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر را به مشهد اعزام کنیم  که از این تعداد حدود ۳۵ درصد آنها در نوبت تشرف هستند  به میزان 80 درصد از بازنشتگان اظهار رضایت مندی داشتند.

 

وی با بیان اینکه اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات نیز در شش استان کشور آغاز شده است خاطر نشان کرد: به طوری که از آبان سال قبل برای اعزام  ۴ هزار نفر برنامه ریزی انجام شد و امروز این تعداد به ۸ هزار نفر افزایش یافته است، به هر کدام مبلغ یک میلیون تومان وام داده می شود.

 

  اعتصامی با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان اعتباربرای اعزام به عتبات پیش بینی شده است افزود:این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است  و اعزام های سال ۹۵ از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ازاعزام بازنشستگان به مشهد  مقدس از ۱۵ اردیهبشت  خبر داد و تصریح کرد:در سال جار نیز ۲۵ هزار نفر اعزام خواهند شد و همچنین بسته های فرهنگی نیز میان آنها توزیع می شود.

 

 وی با اشاره به طرح نسیم سلامت اظهار کرد: بر اساس این طرح، در راستای گسترش ورزش همگانی و المپیادهای ورزشی اقدام خواهیم کرد که با وزارت ورزش و جوانان نیز قصد داریم تفاهم نامه منعقد کنیم.

 

وی همچنین در مورد نخبگان جامعه کارگری نیز تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای نیمه دوم امسال انجام شده تا بتوانیم به کمک جامعه کارگری، بانک اطلاعاتی از نخبگان ایجاد کنیم و بر همین اساس تسهیلاتی نیز به آنها ارائه خواهیم کرد.

 

 وی با بیان اینکه خانه های مهر در ۵ استان کشور با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان احداث شده است. خاطر نشان کرد: این موضوع بلاتکلیف بود هزینه هایی را پرداخت کردیم و در اختیار بازنشتگان قرار دادیم و دستور صادر شد که به کمک شهرداری تهران بتوانیم امکاناتی را در مراکز تفریحی تحت عنوان خانه های فرهنگی برای بازنشتگان در نظر بگیریم.

 

اعتصامی گفت: قصد داریم طرحی را برای تشکیل مدارس ویژه تامین اجتماعی تدوین کنیم تا این مدارس خدمات ویژه ای را به دانش آموزان ارائه دهند. در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم این مدارس را راه‌اندازی و خدمات ویژه‌ای را به دانش‌آموزان ارائه دهیم. همچنین در شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برنامه ریزی برای تدوین دروس بیمه تامین اجتماعی، اقتصاد اجتماعی و سرمایه اجتماعی از دیدگاه اقتصادی برای تمامی رشته های اقتصادی انجام شده است.

کد خبر 536982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha