۷۸ درصد مردم استان یزد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به میزان خدمات ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: ۷۸ درصد مردم استان یزد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسین توحیدی، مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد امروز(1 اردیبهشت) در نشست تشریح برنامه ها و فعالیت های درمان و بیمه گفت: در گذشته مردم جهان با بیماری های واگیردار درگیر بودند اما امروز متفاوت از گذشته، مردم با بیماری های غیرواگیر دار درگیر هستند.

 

وی افزود: مهمترین بخش در بیماری و درمان بیماری ها در زمینه آموزش و پیشگیری از بیماری ها است که در این راستا نیز بیماری های خونی و دیابتی از جمله این بیماری ها هستند و استان یزد نیز شایع ترین استان در کشور در زمینه دیابت است که بایستی برای آن برنامه ریزی کرد.

 

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ما خدمت به گروه مولد کشور به نام کارگران است که 11 اردیبهشت نیز به عنوان نمادین از آنها تقدیر می شود.

 

توحیدی تصریح کرد: بیش از 90 درصد از برنامه ها ما در سال گذشته انجام شد که پیگیری و ساخت و تجهیز و افتتاح پلی کلینیک تخصصی بافق از جمله مهمترین آنها بود که رکود ملی را شکست و در 17 ماه و با حضور رئیس جمهور این امر تحقق پیدا کرد اما ما امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد مشکل نیروی انسانی متخصص آن نیز حل شود.

 

وی افزود: بهسازی بیمارستان شهدای کارگر و رفع کمبود تخت این بیمارستان و 304 تخت خوابی شدن آن، اجرای طرح نسخه الکترونیک، دیجیتالی کردن دستگاه های رادیولوژی در استان، انجام پروژه سالن چند منظوره ورزشی، ساخت مجموعه اداری با هزینه یکصد میلیون ریال و ارائه طرح ساخت بیمارستان سرطان در سفر ریاست جمهور از جمله این فعالیت ها بوده است.

 

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: با توجه به این که دیابت مشکل اساسی استان است تفاهم نامه ای در راستای شناسایی و آموزش افراد دیابتی داشته ایم که برای جامعه آن را انجام خواهیم داد.

 

توحیدی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در طول سال 94 روزانه 9میلیارد و 850 میلیون ریال خرج بیماران و افراد تحت پوشش در زمینه طرح سلامت کرده است.

 

وی افزود: ما در یزد تا شهریور ماه با کلیه موسسات تسویه کردیم و پزشکان را مهر و داروخانه ها نیز آبان ماه تسویه حساب شد و در کشور این پرداختی ها زودتر بوده است.

 

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: بالغ بر 160 میلیارد تومان ما از کارفرمایان و کارگاه ها طلب داریم که علت آن  توجه به وضع اقتصادی و تحمل جهت رشد و ایجاد استغال است و به این خاطر ما با تعامل فعالیت می کنیم.

کد خبر 537868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha