تشیع انگلیسی به استکبار مشروعیت داده و جنگ با اسرائیل را مذموم می‌داند

خبرگزاری شبستان:دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی از شاخصه‌های شیعه حقیقی است اما تشیع انگلیسی تلاش دارد تا به استکبار مشروعیت داده و جنگ با اسرائیل را مذموم نشان دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز در همایش ملی بازخوانی ماهیت تشیع انگلیسی که در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: مساله تشیع انگلیسی چالش بزرگ دوره جدید مبارزات فکری و جریانی جامعه اسلامی است.

جریان تشیع انگلیسی از اسلام آمریکایی خطرناک‌تر است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: بر اساس بیانات امام راحل اسلام آمریکایی و بعد از آن جریانی به نام تشیع انگلیسی که اهداف جهان استکبار را دنبال می‌کند هر دو خطرناک هستند اما جریان تشیع انگلیسی از اسلام آمریکایی خطرناک‌تر است، علت خطر آن این است که از ابزار نرم استفاده می‌کند.

آیت‌الله اراکی در ادامه اظهار داشت:  جریان اسلام آمریکایی که با پوشش اسلام و از طریق تکفیری‌ها اهداف آمریکا را دنبال می‌کند منبع پوشش آن عربستان و مادرش وهابیت است، که برای کل جهان اسلام خطر دارد، این جریان از ابزار تفرقه استفاده می‌کند، حتی اگر نام‌های متفاوتی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه خطر تشیع انگلیسی از اسلام آمریکایی بیشتر است، گفت: جریان اسلام آمریکایی با مقاومت و ایستادگی رهبران اصیل جهان اسلام همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب مواجه است که برخی رهبران منطقه نیز از آنها پیروی می‌کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: امروز دشمنان احساس کردند آنچه می‌تواند اسلام را از پای درآورد جریانی انحرافی است که در رأس آن مرجعیت قرار داشته باشد، در پایان جنگ صدام این جریان آغاز شده و بعد از شکست صدام در عراق به‌ شدت اوج گرفت.

یکی از اهداف جریان تشیع انگلیسی نفوذ در دو جامعه ایران و عراق است

آیت‌الله اراکی گفت: یکی از اهداف جریان تشیع انگلیسی نفوذ در دو جامعه ایران و عراق است زیرا این دو جامعه قوی هستند که اگر به یکدیگر پیوند بخورند سرنوشت منطقه تغییر پیدا می‌کند، بنابراین دشمنان برای مقابله با چنین پدیده‌ای نسبت به آن جریان تشیع انگلیسی را طراحی و دنبال کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های تشیع انگلیسی این است که تشیع را در پوسته نگه‌داشته و محتوای آن را خالی کنند تا بتوانند شیعه را در اختیار خود گیرند.

ماهیت جریان علوی ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن طرح این سؤال که لب تشیع چیست، عنوان کرد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: دعوای اهل‌بیت(ع) با حکام زمان خود به‌این‌علت بود که ماهیت جریان علوی ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی بود که امام راحل نیز این ماهیت را با انقلاب زنده کرد.

آیت‌الله اراکی اظهار داشت: بعد از پیامبر(ص) جاهلیت جدیدی با پوشش اسلام متولد شد که ریشه در اسلام نداشت، در حقیقت سیاست بنی‌امیه با استکبارگرایی، تبعیض، ظلم، ستم، تکبر و همه آنچه در جاهلیت قدیم بود تحت پوشش اسلامی احیا شد امیرمومنان علی(ع) در برابر این جریان ایستاد و به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه ماهیت تشیع استکبارستیزی و مقابله با سیطره ظالمان بر مظلومان است، بیان داشت: روسای تشیع انگلیسی و شخصیت‌هایی که با عناوین ادعایی مرجعیت خود را مطرح می‌کنند آیا یک کلمه علیه امریکا و انگلیس اسرائیل صحبت کردند.

تشیع انگلیسی در قبال کشتار در منطقه چه عکس‌العملی داشته است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مسلمان وظیفه دارد از مظلوم و هر مسلمانی در هر نقطه دنیا دفاع کند، ابراز کرد: در جریان حمله اسرائیل به غزه طی ماه رمضان که 52 روز ادامه داشت و یک‌مشت زنان و کودکان توسط بمب‌های اسرائیل نابود می‌شدند تشیع انگلیسی چه کرد.

آیت‌الله اراکی بابیان اینکه دارالاسلام مملکت امام زمان(عج) است، گفت: اگرچه امروز مستکبران او را از اعمال حاکمیت بازداشتند اما همه مسلمانان وظیفه دارند از این مملکت دفاع کنند این از بدهیات اسلام است.

وی ضمن بیان اینکه هدف اصلی استکبار ایران است، خاطرنشان کرد:  حتی اگر از بعد ملی مساله را بررسی کنیم ما باید مقتدر باشیم دشمن با موجودیت ملت ایران می‌جنگند.

تشیع انگلیسی به استکبار مشروعیت می‌دهد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: از کارهای تشیع انگلیسی مشروعیت دادن به استکبار و مذموم شمردن جنگ با اسرائیل است این یعنی هویت تشیع را از تشیع گرفتن است، هویت ما ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است این از شاخص‌های تشیع حقیقی است که در مقابل تشیع انگلیسی با این شاخص و روند کاملاً در تضاد است و تلاش دارد با این هویت شیعی حقیقی به شکل جنگ نرم بجنگند.

آیت‌الله اراکی اظهار داشت: افراط در مسائل فرعی و تحت شعاع قرار دادن مسائل فرعی دین تحت عنوان دفاع از مسائل اصلی از اقدامات تشیع انگلیسی است، آیا قیام امام حسین صرفاً با شهادت و گریه کردن ما نبود بلکه اوج موضع‌گیری آن برای احیای سیره و روش جدم رسول‌الله و پدرم امیرمومنان علی(ع) است.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) فرمودند: اگر کسی مستکبری ظالمی را بینند و در مقابل او ایستادگی نکند خداوند او را همراه مستکبر قرار می‌دهد من شایسته‌ترین کس بر مخالفت با پرچم استکبار هستم این محتوای قیام حسینی است حال تشیع انگلیسی تلاش دارد این محتوا را از شیعه خالی کند.

امروز عربستان اصل و اساس ظلم به مسلمانان منطقه است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: امروز عربستان پایه و اساس ظلم به جهان اسلام و مسلمانان است چرا هیچ موضع‌گیری برعلیه آنها نمی‌شود اگر شما واقعاً شیعه هستید باید موضع‌گیری کنید.

آیت‌الله اراکی گفت: ابوموسی اشعری ازجمله کسانی است که ظاهری بسیار آراسته به اسلام دارد اما محتوای وجودی او صد درصد برخلاف اسلام است که اسلام ازاین‌گونه شخصیت‌های ضربه‌های بزرگی خورد.

وی خاطرنشان کرد: تشیع تئوریک مبنای تئوریک تشیع در پیامبر(ص) و نماد کامل آن در رفتارهای امیرمومنان علی(ع) جلوه کرده است، اما کسی که جریان اعتقادی را به یک جریان اجتماعی زنده و جاودان در جهان اسلام تبدیل کرد سیدالشهدا(ع) بود.

نتیجه اجتماعی قیام حسینی(ع) انقلاب اسلامی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: امروز هم جریان قیام حسینی(ع) اسلام ناب را به جامعه تزریق کرده که نتیجه اجتماعی آن انقلاب اسلامی است، امام امت می‌خواهد اگر امامی بی‌امت بماند نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

آیت‌الله اراکی اظهار داشت: امروز دشمنان تلاش می‌کنند شعار حسینی از محتوا خالی شود تا عاطفه خالی از فکر، محتوا و مغز را برانگیزند.

وی با اشاره به هدف دیگر جریان تشیع انگلیسی، بیان داشت: شاخص دیگر این جریان مبارزه با وحدت جهان اسلام و جلوگیری از التیام بخشی جهان اسلام است، قرآن کریم ماهیت جامعه اسلامی به شکل واحد تعریف کرده و فرموده کسانی که تفرقه گرایی کنند پیرو رسول خدا نیستند وقتی بخواهیم قومی را دچار عذاب کنیم آنها را به گروه‌های متخاصم تبدیل کرده و به جان هم خواهیم انداخت، از مشرکان نباشید که دین خود را پراکنده می‌کنند.

اطاعت از رهبری الهی جامعه را به وحدت می‌رساند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به چگونگی وحدت جامعه بشری ابراز کرد: بشر با سلایق هوا فکر و ایده خاص باشد اگر پیروی از رهبری الهی داشته باشد قدرت زیادی خواهد یافت، در این زمینه هم ایمان و اطاعت از رهبری الهی پیکر جامعه را یکی می‌کند اگر رهبری الهی شده و مردم پیرو آن شوند جامعه واحدی خواهد شد.

آیت‌الله اراکی گفت: هر مقداری که جامعه اسلامی را به یکدیگر نزدیک کنیم به نفع جوامع اسلامی است، امروز قیمت نفت ما تا این میزان ارزان است به علت عدم وحدت امت اسلامی است.

وحدت جامعه اسلامی منافع آن‌ها را تأمین می‌کند

وی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید یکی شود تا بتواند از منافع خود دفاع کند حداقل اگر دین ندارید به منافع ملی خود پایبند باشید منظور از وحدت ما هم همکاری است که نسبت به منافع یکدیگر پشتیبانی داشته باشیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: آنچه ما عرضه می‌کنیم تبلیغات یا جناح‌بازی سیاسی نیست بلکه خطری تشیع انگلیسی خطری است که اگر در جامعه رخنه کند از خطر هر جریان در جامعه شیعی خطرناکتر است.

 

کد خبر 537638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha