ارائه ایدئولوژی عکاسان قرآنی آیینی به جامعه نیازمند بسترسازی است

اولیایی زاده بااعلام ارسال بالغ بر یک هزار اثر به دبیرخانه این بخش گفت:عکاسان در عرصه قرآنی آیین درپی ارائه ایدئولوژی تصویری خود به جامعه هستند از این رو ایجاد بسترهای انگیزشی برای این مهم امری مهم تلقی می شود.

رسول اولیایی زاده، مدیر بخش عکس نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزاری مسابقه عکاسی را مهمترین برنامه این بخش برشمرد و به خبرنگار شبستان گفت: این مسابقه به منظور نمایش بهترین تصاویر گرفته شده در قالب قرآنی آیینی برگزار شده و از نفرات برگزیده آن همزمان با آیین اختتامیه با اعطای جوایز نفیس نقدی تجلیل به عمل می آید.

وی درباره محورهای این مسابقه تصویری اظهار کرد: "قرآن در زندگی"، "قرآن، کتاب بیداری" و "قرآن و آموزش" محورهای این مسابقه است که خوشبختانه با استقبال بالای مخاطبان در فاصله کمتر از یک ماه پس از اعلام فراخوان بالغ بر یک هزار اثر به دبیرخانه آن ارسال شده است.

اولیایی زاده با اعلام داوری این آثار همزمان با سوم مرداد تصریح کرد: داوری آثار ارسالی به دبیرخانه بخش عکس دوشنبه، سوم مرداد با حضور هئیت داورانی متشکل از محمد ستاری، محمدمهدی رحیمیان، علیرضا کریمی سالمی و محمد خادمیان انجام شده تا از میان آنها حداقل یکصد اثر برای عرضه در نمایشگاه انتخاب شود.

مدیر خانه عکاسان درباره دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای بخش عکس نمایشگاه قرآن بیان کرد: برپایی 10 کارگاه تخصصی با حضور استادان ممتاز عکاسی، عرضه تصاویر مرتبط با بیداری اسلامی در غرفه ای ویژه و گرفتن عکس های یادگاری از بازدیدکنندگان، دیگر برنامه هایی است که برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال عکاسان برای حضور در بخش عکس نمایشگاه بین المللی قرآن عنوان کرد: علی رغم محدودیت های زمانی و خاص بودن موضوع استقبال خوبی از فراخوان حضور در این بخش صورت گرفت و حتی عکاسان زبده و سرشناس نیز آثاری را به دبیرخانه ارسال کرده اند.

اولیایی زاده ادامه داد: بنابر برنامه ریزی های انجام شده به اثر نخست 14 میلیون ریال، به اثر دوم 10 میلیون ریال و به اثر سوم 7 میلیون ریال جایزه نقدی همزمان با آیین اختتامیه بخش عکس نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن اعطا می شود.

وی ارج نهادن به کار عکاسانی که وارد حوزه های آیینی قرآنی شده اند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عکاسی که وارد این عرصه می شود درپی ارائه ایدئولوژی تصویری خود به جامعه است که خوشبختانه نمایشگاه قرآن با ایجاد سازوکار انگیزشی بستر این مهم را فراهم کرده، اما انتظار است که تنها به این میزان اکتفا نشده بلکه دیگر ابزارها را نیز بکار گرفت.

شایان ذکر است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن از 6 مرداد تا 4 شهریور همه روزه از ساعت 17 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 53774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha