ارائه الگوی جهانی مدارس اسلامی ایرانی در آینده نزدیک امکانپذیر است

بنیادی از آغاز دوره های فشرده حفظ همسو با تاکید رهبری در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و گفت: واگذاری مسئولیت آموزش عمومی قرآن به آموزش و پرورش زمینه ارائه الگوی جهانی مدارس اسلامی ایرانی را فراهم می کند.

محمد بنیادی، مدیر بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اعلام افزایش 200 مترمربعی مساحت این بخش در مقایسه با سال گذشته به خبرنگار شبستان گفت: بخش آموزش نمایشگاه بین المللی قرآن با توجه به اهمیت روزافزون فعالیت های قرآنی در کشور و نیاز جوامع اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی به بهره مندی از آموزه های وحی در مقاسه با سال های گذشته امسال از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی ساخت ماکت های این بخش را الهام گرفته از هویت اسلامی ایرانی دانست و اظهار کرد: این هویت در ساخت ماکت های مدارس قرآنی سراسر کشور نیز بکار رفته است و تلاش شده تا از طریق آنها و نیز به کمک ماکت مدرسه هوشمند قرآنی تمامی ظرفیت آموزش و پرورش در عرصه های آموزشی، پرورشی، کمک آموزشی، تحقیق و پژوهش به نمایش گذاشته شود.

 

بنیادی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ حفظ مصحف شریف در دیدار با متولیان و شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن تصریح کرد: همسو با این مطالبه رهبری دوره های حفظ فشرده قرآن ویژه دانش آموزان از نمایشگاه بین المللی آغاز شده تا پس از طی دوره های یک ساله و یا دو ساله بتوان حفاظ اجزای مختلف کتاب الهی را تربیت کرد.

مدیر بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اعلام برپایی حداقل 32 غرفه در این بخش بیان کرد: بنابر برنامه ریزی های انجام شده 70 اتفاق جدید و اثرگذار قرآنی همچون راه اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی که همزمان با دولت دهم در وزارت آموزش و پرورش رخ داده است، در نمایشگاه بین المللی قرآن برجسته سازی می شود.

 

وی درباره طرح های اجرا شده با محور قرآن در دولت دهم به همت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: طرح های "در محضر قرآن" ویژه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی، "همگام با قرآن" در مقطع راهنمایی، "هجرت 3"، "راهیان نور" با محور قرآن، عترت (ع) و ولایت، "بصیرت"، طرح همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی، بهره وری از متون آموزشی و کمک آموزشی مراکز مردمی، توانمندسازی معلمان و فعالیت کمیسیون آموزش عمومی قرآن از جمله مهمترین این طرح ها محسوب می شود.

بنیادی درباره دیگر تدارکات صورت گرفته برای حضور اثرگذار بخش آموزش در نمایشگاه بین المللی قرآن ابراز کرد: برگزاری جلسات گفتمان های قرآنی با حضور استادان برجسته، برپایی کرسی های آزاداندیشی، تشکیل کلاس پرسش و پاسخ با محور مهدویت و حجاب و عفاف از دیگر برنامه هایی است که در این نمایشگاه ویژه بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است.


وی واگذاری مسئولیت آموزش عمومی قرآن به وزارت آموزش و پرورش را نقطه عطفی در توسعه این عرصه مقدس دانست و عنوان کرد: خدا را شکر که رویکرد جامعه صددرصد معطوف به آموزش و پروش شده است چراکه بازگشت به این نهاد در امر آموزش قرآن جامعه را به اهداف عالی و آرمان های متعالی سوق می دهد و راه اندازی 10 هزار مدرسه قرآن در فاز نخست شاهدی بر این مدعا است.

بنیادی ادامه داد: افزایش مدارس قرآنی کشور به 20 هزار مورد در سال جاری و به 50 هزار مورد در 5 سال آینده می تواند ماکتی جهانی به کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی در امر آموزش عمومی ارائه دهد، بنابراین اگر سایر سازمان ها و نهادها با وزارت آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند رشد جدی در اعتلای فرهنگ قرآن، ولایت و مهدویت قطعی است.

شایان ذکر است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن از 6 مرداد تا 4 شهریور همه روزه از ساعت 17 تا 24 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.
پایان پیام/

 

کد خبر 53714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha