30 نشست تخصصی نقد و مناظره در نمایشگاه قرآن امسال برگزار می شود

دبیر هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره از برگزاری شش مناظره، چهار اجلاسیه ترویجی، پنج جلسه سخنرانی و هشت نشست تخصصی با حضور رؤسای کرسی‌های علمی در نمایشگاه قرآن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر علیرضا واسعی، دبیر هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی به عنوان بازوی اجرایی حمایت از کرسی‌ها برای عرضه یافته‌ها و دستاوردهای خود به دنبال راهکارهای مختلف است.

 

وی به راه‌اندازی سایت اینترنتی و همچنین چاپ و نشر خبرنامه‌ای با عنوان "کرسی ‌نامه" توسط دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی به منظور ارایه محصولات و دستاوردهای دبیرخانه هیئت گفت: علاوه بر راه‌اندازی پایگاه اینترنتی تاکنون پنج شماره از خبرنامه به چاپ رسیده و در اختیار مراکز علمی قرار گرفته است اما حضور فیزیکی دبیرخانه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی از مهم‌ترین راهکارهای این نهاد است.

 

دکتر واسعی افزود: این نهاد با تشکیل کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور قصد دارد تا در نمایشگاه‌های کشور شرکت کند و نخستین تجربه خود را با حضور خوب و موفق در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال به دست آورد و با ارایه محصولات خود رضایت مخاطبان را بدست آورد.

 

دبیر هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره با اشاره به حضور در نمایشگاه قرآن کریم گفت: به دنبال تجربه نمایشگاه کتاب، دبیرخانه قصد دارد در نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان حضور پیدا کند و با برگزاری 30 نشست به ارایه محصولات جدید خود بپردازد.

 

 وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان تا زمانی که در حوزه دانش خود فردی متخصص و دانا نباشد هرگز نمی‌تواند نظریه جدیدی را عرضه کند، گفت: ارایه نظریه نو، مترتب بر دانستن دیدگاه‌ها و نظریات موجود است و تخصص در یک دانش کافی نیست.

 

دکتر واسعی با بیان اینکه صاحبان نظر، نظریه‌های خود را در جامعه‌های مختلف ارایه می‌کنند، گفت: جامعه مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها، سیاست‌ها و آداب و رسوم است و یک صاحب نظر باید بر جامعه خود مسلط باشد و خلاءهای موجود در آن را بشناسد.

 

وی بر ضرورت بسترسازی فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای نظریه‌پردازی چنانچه در مطالبات مقام معظم رهبری هم تصریح شده باید بستر فرهنگی وجود داشته باشد تا در یک بستر مناسب متخصصان به طرح نظریه بپردازند، اگر یک صاحب نظر دارای تخصص باشد و جامعه خود را هم به خوبی بشناسد اما بستر فرهنگی مناسب وجود نداشته باشد هرگز موفق نخواهد بود.

 

دبیر هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، یکی از اهداف این نهاد را برای حضور در نمایشگاه قرآن، آماده کردن فضای فرهنگی جامعه برای شنیدن حرف‌های دیگران دانست و گفت: اگر شنیدن وجود نداشته باشد گفتن تحقق پیدا نمی‌کند و اگر گفتن میسر نباشد اندیشیدن میسور نیست.

 

وی ادامه داد: در نمایشگاه قرآن امسال چهار جلسه نقد اجلاسیه‌های موفق، شش مناظره، سه اجلاسیه و پیش اجلاسیه، چهار اجلاسیه ترویجی، پنج جلسه سخنرانی و هشت نشست تخصصی با حضور رؤسای کرسی‌های علمی توسط دبیرخانه از ساعت 21 تا 23 برگزار می‌شود که توسط رادیو و شبکه چهار سیما ضبط و پخش می‌شود.

 

دکتر واسعی ادامه داد: تعلیم و تربیت اسلامی با ارائه دکتر خسرو باقری، مسئولیت دولت در ورشکستگی تجار توسط محمد روشن، معجزه‌انگاری اخلاق نبوی با ارایه حجت‌الاسلام احمد بهشتی و کاربرد زبان‌شناختی توسط دکتر قائمی‌نیا از اجلاسیه‌های موفقی است که در نمایشگاه قرآن ارایه می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 53776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha