ایجاد ۲۰۰ مرکز جامع درمان سرطان در کشور

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت: تعداد ۲۰۰ مرکز جامع درمان سرطان در کشور ایجاد می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت امروز (4 اردیبهشت) در نشست  خبری در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اعتبارات در زمینه سلامت گفت: ما برنامه ویژه ای برای یزد از نظر تخصیص اعتبار در حوزه سلامت نداریم و اعتبارهای سازمان حوزه مدیریت بر اساس سرانه تعداد در حوزه و بهداشت و درمان و تعداد تخت های بیمارستانی است، البته این تخصیص اعتبارات منصفانه نیست و ما نیز اعتراض داریم و ارقام تعیین شده از نظر هر نفر مساوی نیست بنابراین در استان یزد که از استان های بهره مند است، آنچه عمل می کنیم در زمینه مشوق ها برای بخش خصوصی است و معتقدیم شرایط یزد در آینده بهتر خواهد بود.

 

وی همچنین با اشاره به مراکز درمان سرطان افزود: برای ید درمانی حتما مرکز اختصاص داده خواهد شد زیرا ما برنامه ای جامع برای خدمات به افراد مبتلا به سرطان داریم که نیاز به سرمایه 100 میلیاردی است که معتقدم علاقمندانی برای کمک به این حوزه دارند که امیدواریم در سفر بعدی به استان یزد تعیین تکلیف شود و این خدمات به خوبی ارائه شود.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر بعدی ما به یزد، استاندار و رئیس دانشگاه بتوانند در حوزه سرمایه گذاری برای این خدمات تعیین تکلیف کنند.

 

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: ما نوآوری های خوبی در کشور داریم که بایستی حمایت بیشتری برای حوزه انتقال فناوری در داخل کشور داریم و تولیدات با کمبانی های کشور و فراهم کردن صادرات دارو و مواد قابل عرضه به کشورهای دیگر از جمله اقدامات ما در حوزه اقدام و عمل است.

 

وی افزود: سال گذشته موفق شدند حداقل 30 درصد واردات را کاهش دهند و در عین حال صادرات ما دو برابر افزایش پیدا کرد و بدین معنا که وزارت بهداشت از همان ابتدای دولت اقدام و عمل را پیگیری کرده است و در حوزه صادرات نیز تلاش شده که جلوتر عمل کند.

 

وزیر بهداشت گفت: انتظار ما این است که تراز ما در دو سال آینده مثبت شود و میزان صادرات ما به چندین برابر برسد و شرکت های داخلی نیز بتواند با بخش های مختلف رقابت کنند.

 

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: ما مشوق های خاصی برا حوزه سلامت داریم تا بتوانیم سرمایه گذاری را در این بخش افزایش دهیم و پس از آن نیز روی قیمت گذاری نظارت و دخالت داریم.

 

وی ادامه داد: ما سال گذشته در مورد ناباروی صحبت کردیم و واقعیت این است که با توجه به حاصل نشدن اعتبارات ما آنچه که می خواستیم نشد و امیدواریم وضع بیمه ها بهبود پیدا کند که بتوانند حمایت کنند.

 

وی افزود: ما منتظریم در مجلس بودجه مشخص شود و دولت نیز امکان تحقق بودجه مجلس را مشخص کند.

 

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به هزینه های ناباروری خاطرنشان کرد: الان هم 70 درصد قیمت دارو را برای زوج های نابارور وزارت بهداشت پرداخت می کند اما کافی نیست و باید بیش از این حمایت ها انجام شود.

 

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: کل بودجه وزارت بهداشت کمترین رشد را در مقایسه با سایر وزارتخانه ها داشته است و به نظر می رسد دوستانی که بودجه را مدیریت می کنند آنچه که 10 درصد یارانه را به وزارت بهداشت بایستی می دادند بین بودجه های سالیانه در حال تقسیم هستد و معتقدیم منصفانه نیست و امیدواریم در سال های آینده این تجدید نظر شود که این میزان 2 و نیم درصد است و بایستی افزایش پیدا کند.

وی افزود: سرطان یکی از بیماری های صعب العلاج است که در همه جوامع به خاطر افزایش قدرت تشخیص و افزایش طول عمر رو به گسترش است البته نوع رفتار و غذا بر آن بی تاثیر نیست و لی کارهای خوبی انجام شده است و پرداخت ها را نیز تحت پوشش قرار داده ایم اما متاسفانه برخی از افراد این ده درصد پرداختی را ندارند و برخی از همکاران نیز این توجه را ندارند اما در این دولت کمک های زیادی به آنها شده است .

 

وزیر بهداشت گفت: ما هنوز با کاهش رنج بیماران فاصله داریم و برنامه های خوبی برای معاونت درمان داریم که برای هتلینگ و هزینه ها نیز برنامه هایی داریم.

 

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: حدود 200 مرکز خدمات جامع درمان سرطان در کشور دایر خواهد شد که امیدواریم در سه سال آینده ایجاد شود که این نوعی ایجاد عدالت در دسترسی است.

 

وی ادامه داد: حدود 100 میلیارد در استان نیاز به سرمایه گذاری داریم که امیدواریم در سفر آینده این مشکل حل شود که بتوان خدمات سرطان را در استان و کشور حل کنیم.

 

کد خبر 538357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha