اجرای طرح «نذر کتاب؛ اهداءدانایی» در کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون فرهنگی وهنری بیت العباس(علیه السلام) بیرجند از اجرای طرح «نذر کتاب؛ اهداءدانایی» در این کانون خبر داد.

محمد حسین فروتنی با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: از آنجائیکه کتاب نقش اساسی و کلیدی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی جامعه بر عهده دار یکی از راه های جذب مشارکت های عمومی و مردمی در جامعه اهدا کتاب به کتابخانه ها می باشد تا این عمل به عنوان صدقه جاریه ای برای اهداء کنندگان آن به حساب آید.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی وهنری بیت العباس (علیه السلام) بیرجند به پیروی از حدیث شیوای مولای متقیان امیر المومنین(علیه السلام) که می فرمایند «هر کس که با کتابها آرامش یابد راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد» و در راستای رشد و تعالی فرهنگ کتابخوانی و بصیرت افزایی و به منظور استفاده مفید و بهینه از کتابهای استفاده شده و یا نسخ اضافی نزد افراد، طرح نذر کتاب اهدا دانایی را همزمان با سیزده رجب آغاز و تا ایام شهادت این امام همام ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری بیت العباس(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه این طرح که با همت و مشارکت فضلا، اساتید، صاحبان قلم و اندیشه و طلاب اجرا می شود، افزود: علاقه مندان می توانند کتاب های کتابخانه های شخصی یا کتابهای بلا استفاده و کم استفاده خود را اعم از کتب درسی و غیر درسی را به کتابخانه این مجموعه اهدا کرده تا ضمن تکمیل منابع علمی و مطالعاتی این کتابخانه امکان استفاده دیگران را فراهم شود.

 

فروتنی خاطرنشان کرد: به منظور مشارکت در این اقدام فرهنگی و معنوی همشهریان می توانند کتابهای اهدایی خود را به دفتر کانون فرهنگی و هنری بیت العباس (علیه السلام) بیرجند مستقر در مجتمع فرهنگی و مذهبی بیت العباس واقع در خیابان توحید و نبش توحید 31 تحویل داده و رسید دریافت کنند.

 

 

 

کد خبر 538998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha