پرداخت  بیش از هشت میلیارد ریال خدمات درمانی به مددجویان بهمئی

خبرگزاری شبستان: مدیرکمیته امداد امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) شهرستان بهمئی، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هشت میلیارد ریال در زمینه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد هزینه شده است.

حیدر خداپرست، مدیر کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) شهرستان بهمئی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: کمیته امداد شهرستان در راستای رفع نیازها و حمایت خانواده های بی بضاعت و جلوگیری از سوء تغذیه کودکان، طرح جلوگیری از سوء تغذیه کودکان زیر شش سال را اجرا کرده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان اجرا می شود، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال بین ۲۰۰ کودک زیر شش سال بی بضاعت تحت حمایت این طرح در شهرستان بهمئی پرداخت شده است.

 

مدیرکمیته امداد امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) شهرستان بهمئی، افزود: این کودکان به صورت مستمر مورد پایش قرار می گیرند و در صورتی که روند رشد کودکی مطلوب شود از چرخه حمایتی خارج و کودکانی که دچار اختلال در تغذیه هستند وارد چرخه حمایتی می شوند.
 

وی کاهش و جلوگیری عوارض ناشی از سوء تغذیه در سنین بالاتر را مهم ترین هدف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: از مهم ترین عوامل ایجاد کننده سوءتغذیه در کودکان، بی سوادی والدین، ناآگاهی های تغذیه ای، اعمال روش های نادرست در تغذیه کودکان، دسترسی ناکافی به خدمات بهداشتی و آب آشامیدنی سالم، کمبود مواد غذائی، پایین بودن درآمد خانوار و رعایت نکردن اصول بهداشتی است.
 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) شهرستان بهمئی، سرانه واریزی برای هر کودک مشمول این طرح را ۶۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: این مبالغ به صورت غیرنقدی از جمله تخم مرغ، لوبیا، عدس، برنج، روغن و موارد دیگر به خانواده های مشمول اجرای طرح پرداخت می شود.


وی از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان در این زمینه را ارائه خدمات درمانی ویژه برشمرد و یادآور شد: مبلغی بیش از یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال به ۹۷۲ خانوار که دچار آسیب های درمانی شده اند، در قالب خدمات ویژه درمانی پرداخت شد.
 

خداپرست، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ بیمار صعب العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد بهمئی هستند، افزود: از همه خیرین و نیکوکاران جهت حمایت از این بیماران و حل مشکلات آنان دعوت کرده و خواهان مشارکت آنان در برنامه های کمیته امداد برای یاری نیازمندان به خصوص این بیماران هستیم.
 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) شهرستان بهمئی، گفت: همچنین برای بیمه تامین اجتماعی مدجویان تحت حمایت تا پایان سال گذشته پنج میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال به حساب تأمین اجتماعی واریز شد.

 

کد خبر 540478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha