برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی گفت: هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف جلب مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی (۲۲ اردیبهشت) در شهرستان ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، علی آخوندیان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز  آذربایجان غربی ظهر امروز(12 اردیبهشت) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: در طول این 18 سال با مشارکت خیرین هزار و 8 باب مدرسه در قالب 5 هزار و 200 کلاس درس ساخته شده است.

 

وی، با اشاره 37 میلیارد تومان تعهد مدرسه سازی  توسط خیرین در جشنواره سال گذشته، افزود: تا کنون به لطف خداوند در استان 60هزار دانش آموز در مدارس خیرین ساز مشغول تحصیل هستند که این امر خود در کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس های درس مفید بوده است.

 

آخوندیان، در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 34 باب مدرسه با 147 کلاس درس توسط خیرین در استان کلنگ زنی شده  است، اظهار داشت: جلب مشارکت خیرین در اجرای برنامه های آموزشی و بهره گیری از ظرفیت های خیرین و فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه برای مشارکت هرچه بیش تر افراد در امر مدرسه سازی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشند.

 

 در ادامه این جلسه، فریبرز اسمعیلی زاده، مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان غربی گفت: 157 پروژه آموزشی با یک هزار و 200 کلاس درس و با زیر بنای 190 هزار متر مربع در استان در دست احداث هستند که از این تعداد 75 فضای آموزشی با 411 کلاس درس با زیر بنای 50 هزار متر مربع با مشارکت خیرین در حال احداث است.

 

وی، با بیان اینکه بیش از 30 درصد از فضاهای آموزشی استان توسط خیرین در دست احداث است، افزود: 9 مدرسه با 48 کلاس درس با 62 هزار و 550 میلیون ریال بر آورد هزینه در مناطق روستایی استان کلنگ زنی شده که فقط یکی از این مدارس در مناطق شهری احداث می شود.

 

کد خبر 540480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha