برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن، مصداق بارز احیای شعائر دینی است

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های قم،یکی از مهم ترین نقاط قوت برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را احیای شعایر دینی و مصداق بارز و روشن در احیای این شعائر و نهادینه کردن فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم موجب پرهیز ار موازی کاری و دسترسی آسان مردم، علاقه مندان، اندیشمندان و محققان به جدیدترین آثار و پژوهش های قرآنی است.


وی اظهار کرد: فعال شدن نهادهایی که می خواهند با سایر مراکز و موسسات قرآنی رقابت کنند از دیگر فواید و آثار و برکات برگزاری این نمایشگاه است و همه این موضوعات نشان دهنده آن است که برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن امر بسیار مطلوبی است.


رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم با تاکید بر ضرورت احیای شعایر دینی در جامعه، عنوان کرد: یکی از مهم ترین نقاط قوت برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم احیای شعایر دینی و مصداق بارز و روشن در احیای این شعایر و نهادینه کردن فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه است.


وی افزود: قرآن رکن و اساس همه کارها در یک نظام اسلامی است و بازتاب رسانه ای فعالیت های بزرگ فرهنگی مانند نمایشگاه بین المللی قرآن می تواند فرهنگ قرآنی را در جهان اسلام احیاء کند.


حجت الاسلام کرمی با تاکید بر اینکه باید قرآن در جامعه و در همه بخش ها اصل باشد، به موضوع بیداری اسلامی اشاره و بیان کرد: بیداری اسلامی در منطقه و در جهان مرهون رهبری های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحولات چشمگیری است که بعد از انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاده است از این رو برجسته کردن این بُعد در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن ضرورت دارد.


رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم در ادامه تصریح کرد: برجسته کردن این بُعد و قرار دادن بخشی با این عنوان موجب تقویت روحیه مردمی می شود که علیه استبداد در کشورهایشان به قیام برخاسته اند و روند انقلاب ها را به سمت پختگی سوق می دهد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، وی اظهار کرد: اگر مردم در جهان اسلام به برکات قرآن و آثار مفید اعتقاد به آموزه های آن پی ببرند و بدانند قرآن پشتیبان آنهاست، آن وقت قدرت ها در مقابله با آنان ناکام خواهند ماند و علاوه بر تقویت بیداری اسلامی رخ داده، بیداری بزرگتری نیز رخ خواهد داد.


حجت الاسلام کرمی در تشریح بیداری دوم نیز تاکید کرد: بیداری دوم این است که مسلمانان و جوامع اسلامی همه اعمال و برنامه های فردی و اجتماعی خود را مبتنی بر آموزه های قرآن و دین مبین اسلام قرار دهند، چیزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر تحقق آن تاکید داشته اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 54123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha