طراحی ۷ پروژه ملی در راستای اقتصاد مقاومتی/ ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها صرف پژوهش شود

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی براساس موضوعاتی که به ما تکلیف شده ۷ پروژه ملی را طراحی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز (15 اردیبهشت) در نشست شورای سباستگذاری و برنامه ریزی معاونان پژوهشی و فناوری منطقه 2 گفت: با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل وزارت متبوعه نیز مکلف به اجرای برنامه هایی شده که 7 پروژه ملی با موضوع توسعه انسانی و دانشی و اقتصاد دانش بنیان تعیین شده است.

 

وی افزود: باید به جایی برسیم که دانشگاه ها در مجموعه حرکت اقتصادی و زندگی مردم نقش آفرینی داشته باشند در غیر اینصورت هم جامعه و هم دانشگاه دچار خسارت خواهند شد.

 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: باید موضوع علم و پژوهش در یک فرآیند درست شکل گرفته و مورد توجه جامعه قرار گیرد. ما در دانشگاه ها برای رسیدن به این هدف، نیازمند تغییر ساختار، بکارگیری مدیران توانمند، تامین زیرساخت ها، تغییر فرهنگ و شبکه دانشگاهی و در نهایت تغییر در مدیریت کلان و اعتبارات هستیم.

 

وی  با اشاره به اعتبارات پژوهشی نیز گفت: 15 درصد بودجه دانشگاه ها باید به پژوهش اختصاص پیدا کند و از این پس به شدت سختگیرانه این بودجه را کنترل خواهیم کرد. معتقدیم باید اعتبارات پژوهشی در جای درست خود هزینه شود.

 

احمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری و مراکز رشد باید تعامل بیشتری باهم داشته باشند و از ظرفیت یکدیگر بهره مند شوند.

 

کد خبر 541386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha