کشور مدعی حقوق بشر معترضان کشورش را مجروح و زندانی می‌کند

امام جمعه موقت تهران، عاملان بمب‌گذاری انتحاری در بندر چابهار را مأموران سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان بویژه انگلیس خواند و بر روشن شدن ابعاد ضدحقوق بشری اقدامات این کشور در برخورد با اعتراضات دانشجویی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در جمع نمازگزاران دانشگاه تهران با اشاره به عاملان بمب‌گذاری در بندر چابهار اظهار داشت: اینها افراد مسخ شده هستند که از طرف سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان مأموریت دارند اختلاف ایجاد کنند و به مسایل فرقه‌ای که از سلاح‌های دنیای استعمار بخصوص انگلیس است، دامن بزنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان نشان داد که آنها نیز همچون مردم قم عاشقانه از رهبری استقبال می‌کنند، گفت: ایران الگویی برای همه دنیا است که تمامی فرقه‌ها با تمسک به مشترکات در کنار هم زندگی می‌کنند.

 

حجت الاسلام صدیقی هدف دیگر این بمب‌گذاری را ایجاد ناامنی و برهم زدن پیوند میان ملت و نظام خواند و تصریح کرد: کشور ما رو به توسعه است و دشمنان می‌خواهند با ایجاد ناامنی کارایی لازم نظام را بکاهند تا نتوانند به خوبی نیازهای مردم را در اوضاع ناامن برطرف کنند اما کشور ما در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که چرخه‌های پیشرفت‌اش راکد نمی ماند و در کار خدمت‌رسانی به مردم وقفه ای ایجاد نمی شود.

 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز پیوند حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله دکتر مفتح از رجال حوزوی و دانشگاهی خاطرنشان کرد: پیوند بین حوزه و دانشگاه جزء ضرورت‌های اولیه کشور برای پیشرفت است.

 

وی افزود: پیوند حوزه و دانشگاه یعنی استادان و دانشجویان ما دارای ایمان و تعهد باشند و دانشگاه ما فکری تولید کند که با توکل و اتکای به نفس استقلال کشور را تأمین کند.

 

وی با یادآوری این نکته در گذشته دشمن از حوزوی‌های ما هراس داشت اما با ورود معنویت به دانشگاه‌ها امثال دکتر شهریاری در کنار دکتر مفتح قرار می‌گیرند، بیان کرد: امروز دانشگاه‌های ما آرم معنویت دارند و همه نخبگان در حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم دهند تا خلاءها را با علم همراه معنویت گسترش بدهند چرا که دین ما به این امر توصیه کرده است و دنیا و آخرت انسان به این صورت تأمین می‌شود.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اعتراضات اخیر مردمی در دنیای غرب، گفت: اظهار نارضایتی مردم این کشورها باعث روشن شدن باطن‌ این کشورها برای مردم‌شان می‌شود.

 

وی به تظاهرات دانشجویی در انگلیس اشاره کرد و افزود: انگلیس که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زند نتوانست اعتراض دانشجویان را تحمل کند و آنها را مجروح و دستگیر کرد. آنها با افزایش خشونت خود چهره‌های اصلی‌شان را معرفی کردند و با بالا بردن شهریه‌ها اعلام کردند که همه مردم در این کشور حق تحصیل ندارند.

 

خطیب  نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه، حادثه عاشورا را تابلوی زیبایی خواند که در امتداد عالم نورافشانی کرده و حماسه تولید می‌کند و با سرافراز کردن ملت‌ها، ستمگران، منافقان و غارتگران را سرافکنده کرده است.

 

وی اظهار داشت: جریان عاشورا و برنامه‌ای که به دست امام حسین (ع) و یارانش واقع شد، اتفاقی نبود، بلکه این جریان از ابتدای خلقت بازگو شده بود، همان‌طور که ظهور امام زمان قطعی است و تعداد یاران، محل ظهور و نحوه عملکردشان بیان و روشن شده است.

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با بیان اینکه شهدای کربلا مجری یک فرمول بودند و برای تشکیل یک کلاس و تأسیس یک پایگاه مبارزاتی برای همه خلقت قدم در عرصه جهاد گذاشتند، یادآور شد: این شهدا در جهاد با نفس گوی سبقت را ربوده و اهل سیر و سلوک بودند. همچنین نسبت به اجتماع و پایمال شدن حقوق مظلومان بی‌تفاوت نبودند و عشق به خدا در نجات خلق خدا برایشان معنی پیدا می‌کرد.

 

وی در پایان جاه‌طلبی را از بیماری‌های ریشه‌دار انسان خواند و تاکید کرد: بازی‌های قدرت فقط برای شخص قدرت‌طلب زیانبار نیست بلکه بازی با سرنوشت جامعه و تاریخ است، اگر اینها رعایت نشود انسان کربلایی نمی‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 5427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha