شروع مبادله تسلیحاتی اسراییل و فرانسه

خریداری هواپیماهای بدون سرنشین « هرون تی پی » به 42 سال ممنوعیت خرید تسلیحات اسراییلی از سوی فرانسه پایان می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، منابع اسراییلی از تصمیم وزیر دفاع فرانسه برای خرید هواپیمای بدون « هرون تی پی » یا « ایتان» از رژیم صهیونیستی خبر دادند که بر اساس آن ممنوعیت 42 ساله خرید سلاح از اسراییل که در زمان چارلز دوگل ، رییس جمهوری سابق فرانسه اتخاذ شده بود به پایان می رسد .
ژنرال دوگل سال 1967 و تنها سه روز پس از آغاز جنگ شش روزه، ممنوعیت خرید تسلیحات از رژیم اسرائیل را اعلام کرد و دولت وقت فرانسه اشغال نوار غزه و کرانه باختری از سوی اسراییل را نیز در همان زمان غیر قانونی دانست.

با اجرایی شدن این طرح، رژیم صهیونیستی برای اولین بار سلاح های خود را به یک کشور خارجی می فروشد و به این ترتیب می تواند علاوه بر استفاده از سلاح های خود علیه فلسطینی ها از این راه درآمدهای کلانی کسب کند.
به گفته منابع آگاه ، هرون تی پی که بزرگ ترین و پیچیده ترین هواپیمای بدون سرنشین ساخته شده در اسراییل است اولین بار در سال 2009 میلادی در جنگ 22 روزه غزه از سوی نیروهای نظامی اسراییل مورد استفاده قرار گرفت.
طول بال های هرون تی پی مانند هواپیماهای بویینگ 737 به 26 متر می رسد و این هواپیما قادر به انجام ماموریت های اکتشافی و اطلاعاتی تا حدود فاصله 12 هزار متری می باشد .
بزرگ بودن هواپیمای ایتان امکان حمل تجهیزات مختلف از جمله رادار ، دوربین و سنسور را برای ان فراهم می کند.
بنابر گزارش میدل ایست آنلاین ، ممنوعیت خرید وفروش سلاح میان اسراییل و فرانسه رژیم صهیونیستی را به سمت خید جت های جنگنده آمریکایی از جمله «اسکای هاک » و پس از آن f15 و f16 سوق داد.
اما اکنون با برداشته شدن ممنوعیت خرید و فروش سلاح اسراییل نیز بار دیگر خرید سلاح از فرانسه را در دستور کار خود قرار داده و در اولین اقدام قرار است جت میراژ را از فرانسه خریداری کند.
 

کد خبر 54275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha