پرداخت جدی به بیداری اسلامی در نمایشگاه قرآن ضرورت دارد

مدیر رادیو معارف با تاکید بر لزوم پرداخت جدی و گسترده به بحث بیداری اسلامی در نمایشگاه بین المللی قرآن خواستار اطلاع رسانی ملی و بین المللی از این رویداد عظیم فرهنگی قرآنی توسط رسانه ها شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف با بیان این مطلب که در ضرورت برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن تردیدی وجود ندارد، گفت: همسو با جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام و همان طور که مسابقات بین المللی قرآن در سطح جهان اسلام مطرح است، این نمایشگاه نیز باید این جایگاه را پیدا کند.

وی با اشاره به شعار امسال نمایشگاه مبنی بر "قرآن،کتاب بیداری" اظهار کرد: پرداختن به این موضوع در نمایشگاه بین‌المللی قرآن نباید در حد شعار باقی بماند و به موضوع بیداری اسلامی در سطح منطقه و حتی بیداری فراتر از منطقه به صورت جدی پرداخته شود.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با قدردانی از مسئولان برپایی این نمایشگاه، بر لزوم حضور جدی‌تر رسانه‌ها برای انعکاس ملی و بین‌المللی این رویداد فرهنگی و قرآنی تاکید کرد و افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این رویداد نیز همانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب مورد توجه قرار گیرد.

مدیر رادیو معارف با بیان این مطلب که بعد بین‌المللی نمایشگاه قرآن باید پررنگ‌تر دیده شود، تصریح کرد: قرار گرفتن قرآن به عنوان کتاب محوری مسلمانان نیازمند حضور جدی‌تری از کشورهای اسلامی را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن است.

وی تاکیدکرد: اگرچه برخی کشورهای اسلامی به علت وقوع حوادث اخیر دچار مشکلاتی شده‌اند، اما این حوادث نوید آینده بهتری را برای جهان اسلام می‌دهد و در آینده شاهد حضور چشم‌گیرتری از کشورهای اسلامی در چنین رویدادهای بین‌المللی قرآنی خواهیم بود.
حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به همکاری رادیو معارف با نمایشگاه بین‌المللی قرآن عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای این کار برنامه زنده "غرفه های نور" به صورت روزانه و به مدت 30 دقیقه در نمایشگاه ضبط و از رادیو معارف پخش می‌ شود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، وی با اشاره به زمان برپایی نمایشگاه بیان کرد: اگر چه ماه مبارک رمضان ماه قرآن و بهار قرآن است اما چون زمان عمده نمایشگاه در این ماه قرار دارد امکان کمتری برای حضور علاقه‌مندان شهرستانی فراهم است.
حجت الاسلام لطفی نیاسر یادآور شد: باید در صورت امکان نمایشگاه چند روز بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد تا این مشکل برای شهرستانی‌های علاقه‌مند برطرف شود.

شایان ذکر است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن از 6 مرداد تا 4 شهریور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/


 

کد خبر 54300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha