وجود تفرقه ناشی از نبود شخصیت محمدی در جوامع اسلامی است

خبرگزاری شبستان: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: وجود تفرقه و دیدگاه های تفرقه آمیز از نبود شخصیت محمدی در جوامع اسلامی نشات می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی چهارشنبه (22 اردیبهشت) در سومین همایش بین المللی تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریب که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، به تقسیم جوامع از لحاظ هویت و تیپ شخصیتی اشاره کرد و گفت: تیپ شخصیتی که در جوامع  پیرو رسول الله جلوگره می شود تیپی هماهنگ متحد و متماسک است.

 

وی با بیان اینکه جامعه ای که هویت محمدی داشته باشد نمی تواند چند پاره و متخاصم باشد، عنوان کرد: تیپ شخصیتی که در جوامع  پیرو رسول الله جلوگره می شود تیپی هماهنگ متحد و متماسک است.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم چندین بار مسئله نایکسانی مطرح شده است، بیان کرد: جامعه دارای تیپ شخصیتی بینا، دانا، بصیر،شنوا و یکپارچه و یکدست پیرو رسول الله هستند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارداشت: آنچه جامعه مذکور را رهبری و رفتار مردمان آن را شکل می دهد امر و نهی پیامبر اعظم (ص) است و این جامعه به معنای واقع مطیع پیامبر هستند و خداوند متعال هم نعمات فراوانی بر چنین جامعه ای نازل می کند.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی نعمت الهی و تفرقه هم عذاب الهی به شمار می رود، ادامه داد: امروز شاهد دو تیپ شخصیتی در جامعه اسلامی هستیم، تیپی که به برکت انقلاب اسلامی و تبعیت از احکام اسلامی در ایران شکل گرفته و وحدت و یکپارچگی را ایجاد کرده است.

 

وی افزود: آنچه موجب یکپارچکی و ایجاد جامعه ای واحد می شود این است که در خشنودی ها و ناخوشنودی های جوامع اسلامی یکپارچه و همدل باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: تمامی مسلمان ها در میلاد رسول الله جشن می گیرند و در ایام عاشورا هم گریه و عزاداری می کنند و این نشان از وحدت در خوشنودی و ناخوشنودی است.

 

کد خبر 543122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha