برگزاری جشنواره قصه های قرآنی در زمستان/ رونمایی از فراخوان جشنواره در حاشیه مسابقات

خبرگزاری شبستان: دبیر جشنواره "قصه های قرآنی" با بیان اینکه به احتمال زیاد این جشنواره را در زمستان برگزار کنیم، گفت: در حاشیه سی و سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم از فراخوان شرکت در این جشنواره نیز رونمایی صورت خواهد گرفت.

حسین سلیمانی، دبیر جشنواره قصه های قرآنی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه جشنواره های قصه های قرآنی هر 5 سال یک بار برگزار می شود، گفت: تا کنون این جشنواره سه دوره برگزار شده و امسال قرار است در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم خبرهایی از او شود.

وی با آسیب شناسی برگزاری جشنواره ها در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه در برگزاری جشنواره های مختلف در کشور با وجود هزینه های کلان شناسایی و جذب استعدادهای برتر صورت نمی گیرد و رویشی در آنها دیده نمی شود.

سلیمانی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها باید منجر به تولید شود، ادامه داد: جشنواره ها باید مقدمه تعریف ساختار و ایجاد شورای سیاست گزاری در مورد موضوعی باشند و تمامی هزینه ها در زمینه تولید به لحاظ نشر، توزیع و استفاده از ظرفیت برگزیدگان استفاده شود.

دبیر جشنواره قصه های قرآنی با بیان این که قصه های قرآنی به عقیده من مادر هنرهای داستانی است، اظهار داشت: قصه های قرآنی نیز شامل نمایشنامه و فیلمنامه در این خصوص می شود.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد جشنواره "قصه های قرآنی" را در زمستان برگزار کنیم، تصریح کرد:  امیدواریم با برگزاری جشنواره یک جریان قصه نویسی قرآنی نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای اسلامی اتفاق بیفتد.

سلیمانی با اشاره به پشتوانه قوی و استفاده از ظرفیت های بیرونی برای برپایی جشنواره افزود: در حاشیه سی و سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم به نمایش آثار و دستاوردهای جشنواره های گذشته خواهیم پرداخت و از فراخوان شرکت در این جشنواره نیز رونمایی صورت خواهد گرفت.

دبیر جشنواره قصه های قرآنی با بیان اینکه هر گونه اثری که بار قصه را با موضوع قرآنی به دوش بکشد در این جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، گفت: بخش هایی مانند کمیک نیز می توانند در این حوزه وارد شوند زیر جریان سازی قرآنی با بیرون آمدن از کلیشه ها هدف عمده ما در برگزاری جشنواره است.

 

کد خبر 543170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha