قرائت حداکثری از حوزه انقلابی مبنای توسعه تفکر جهادی در مرکز دانشگاهی

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: قرائت حداقلی و قرائت حداکثری در تبیین حوزه انقلابی وجود دارد که با تشریح ویژگی های هر کدام، لازم است مبانی توسعه تفکر جهادی با نگاه به قرائت حداکثری تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، حجت الاسلام حریزاوی در نشست مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان این مطلب گفت: در تبیین حوزه انقلابی، دو نگاه حداقلی و حداکثری وجود دارد. در نگاه حداقلی به توجه به مظاهر انقلابی بسنده شده است که با توجه به ظواهر، تفکر عمیق انقلابی محدود خواهد شد. از سویی دیگر در قرائت حداکثری از حوزه انقلابی تبیین مبانی گفتمان انقلاب اسلامی و زیرساخت های فکری و فلسفی آن که شامل جهان بینی و انسان شناسی اسلامی و نگاه انتقادی به تفکر فلسفی و سبک زندگی غربی می شود. بر اساس اندیشه های معمار کبیر حکومت دینی و رهبر حکیم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار می گیرد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: در تشریح حوزه انقلابی و نسبت آن با مراکز دانشگاهی، باید توجه به هر دو قرائت مورد توجه قرار گیرد و غفلت از هر دو نگاه، می تواند آسیب هایی را در پی داشته باشد.

وی افزود: حوزه های علوم اسلامی می تواند با تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و نسبت عمیق آن با مبانی دینی، اصول راهبردی انقلاب را در میان مراکز دانشگاهی ترویج دهد تا تفکر جهادی و انقلابی در میان گروه های دانشجویی و مراکز دانشگاهی توسعه یابد.

بر اساس این گزارش، نشست آینده مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان تهران، با موضوع تبیین حوزه انقلابی و نسبت آن با مراکز دانشگاهی، در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود.

کد خبر 543196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha